PåPåler AS – budskapet
PåPåler AS er snart klare til å lansere sitt nye reiselivskonsept med pålehytter i en elv nær dere. Hyttene er åpne for gjester fra mai til oktober. For å komme til hyttene må gjestene bruke kano eller kajakk. Hyttene er ikke tilknyttet bilvei. Hyttene har enkel standard, men likevel et lekkert design. Det er naturopplevelsen som står i fokus.
Gründerne er byggutdannet og har ikke så mye kunnskap om salg og markedsføring. De tenker i første omgang å teste konseptet i det norske markedet og så lansere det i Europa. Men de er ikke helt sikre på hvordan de skal formulere budskapet for å nå målgruppene sine. De har bedt dere om hjelp til denne oppgaven.
Dere har takket ja til oppdraget med å formulere et budskap som treffer, og har bestemt dere for å jobbe i grupper på tre. Dere må lage egne forutsetninger der dere trenger det.
Per og Pål ønsker å nå ut til målgruppa si med et budskap om at hyttene er unike, og at det er et bærekraftig reiselivskonsept. De er selv veldig glade i naturen og ønsker at gjestene også skal oppleve denne gleden.
I reklamesammenheng er budskapet ofte utformet som en annonse med tekst, grafikk og bilde, eller som en reklamefilm.
Formuler budskapet
- Det må komme tydelig fram hva som er unikt med konseptet.
- Beskriv PåPålers «unike salgspoenger» (USP-er).
- Bestem om det skal være ulike budskaper til ulike målgrupper. Bruk gjerne personas i dette arbeidet.
Guoskevaš sisdoallu
For å nå målgruppa må vi ha et budskap og utforme annonsene slik at de blir lagt merke til. Målgruppa skal ønske å vite mer eller ønske å kjøpe.