Njuike sisdollui
Bargobihttá

PåPåler AS – budskapet

Per og Pål Meyer startet opp PåPåler AS, et nytt reiselivskonsept som begynner å bli klart til oppstart. Ideen til konseptet fikk de to friluftsinteresserte guttene da de var på padletur i Amazonas. Guttene trenger hjelp til å formulere et budskap som treffer, og har spurt dere om hjelp.

Informasjon

PåPåler AS er snart klare til å lansere sitt nye reiselivskonsept med pålehytter i en elv nær dere. Hyttene er åpne for gjester fra mai til oktober. For å komme til hyttene må gjestene bruke kano eller kajakk. Hyttene er ikke tilknyttet bilvei. Hyttene har enkel standard, men likevel et lekkert design. Det er naturopplevelsen som står i fokus.

Gründerne er byggutdannet og har ikke så mye kunnskap om salg og markedsføring. De tenker i første omgang å teste konseptet i det norske markedet og så lansere det i Europa. Men de er ikke helt sikre på hvordan de skal formulere budskapet for å nå målgruppene sine. De har bedt dere om hjelp til denne oppgaven.

Oppgave

Dere har takket ja til oppdraget med å formulere et budskap som treffer, og har bestemt dere for å jobbe i grupper på tre. Dere må lage egne forutsetninger der dere trenger det.

Per og Pål ønsker å nå ut til målgruppa si med et budskap om at hyttene er unike, og at det er et bærekraftig reiselivskonsept. De er selv veldig glade i naturen og ønsker at gjestene også skal oppleve denne gleden.

I reklamesammenheng er budskapet ofte utformet som en annonse med tekst, grafikk og bilde, eller som en reklamefilm.

Formuler budskapet

  • Det må komme tydelig fram hva som er unikt med konseptet.
  • Beskriv PåPålers «unike salgspoenger» (USP-er).
  • Bestem om det skal være ulike budskaper til ulike målgrupper. Bruk gjerne i dette arbeidet.

Guoskevaš sisdoallu

Fágaávdnasat
Hva ønsker vi å si til målgruppa vår?

For å nå målgruppa må vi ha et budskap og utforme annonsene slik at de blir lagt merke til. Målgruppa skal ønske å vite mer eller ønske å kjøpe.