Kundeservice og kunderelasjoner
Oppgave 1
Hva blir oppfattet som god kundeservice? Diskuter ut fra konkrete eksempler.
Oppgave 2
Se videoen "Kunsten med kundeservice" nedenfor. Legg spesielt merke til hva de i filmen mener er avgjørende for at kunder skal oppleve kundeservicen som god. Skriv ned mens du ser filmen.
Oppgave 3
I videoen "Kunsten med kundeservice" kan du blant annet høre om hvor viktig det er å kunne "lese mellom linjene" i kommunikasjonen med kundene. Gjør rede for hva som menes med dette.
Oppgave 4
Samtaleroboter, også kalt chat-roboter eller chatbots, benytter kunstig intelligens. Flere bedrifter bruker denne typen løsning som et serviceelement i sin kundeoppfølging.
Drøft fordeler og ulemper med bruk av samtaleroboter.
Diskuter hvorvidt samtaleroboter kan etterligne menneskelig intelligens på en måte som bidrar til god kundeservice.
Oppgave 5
Skriv et refleksjonsnotat med tittelen "Kunsten med kundeservice" der du reflekterer over hva det vil si å beherske kunsten kundeservice i din praksisbedrift.