Er utviklinga i verda berekraftig?
Denne oppgåva bygger på fire ulike ressursar:
Del klassen i tre grupper. Kvar gruppe skal fordjupe seg i ein eller to artiklar. I tillegg må de gjerne bruke andre kjelder til å finne informasjon om temaet.
Gruppe 1: "Berekraftig utvikling og FNs berekraftsmål" og "Bryllaupskakemodellen". Korleis blir det forklart i artiklane kva berekraftig utvikling er, og kva er dei tre dimensjonane ved berekraft? Kvifor har ein valt å seie at klima og miljø er viktigast i bryllaupskakemodellen?
Gruppe 2: "Antropocen – mennesket sin tidsalder". Kva står det i denne artikkelen om korleis det går med naturen, og korleis vi menneske bruker naturen i dag? Er denne utviklinga berekraftig?
Gruppe 3: "Det går ganske bra med verda". Korleis går det med verda og utviklinga i verda ifølge denne artikkelen? Kva argument kan de hente herfrå som taler for at utviklinga er positiv?
Les artikkelen eller artiklane individuelt og noter stikkord. Sjå på spørsmåla knytte til artiklane i avsnittet over. Prøv å finne argument både for og imot at utviklinga vår er berekraftig i dag.
Gå saman i gruppa eller i par og del det de har funne. Noter ned ulike argument for om utviklinga er berekraftig eller ikkje.
Det store spørsmålet som skal diskuterast, er om utviklinga vår i dag er berekraftig eller ikkje. Målet er å få fram ulike argument.
Gå saman i mindre grupper, med elevar frå kvar av dei tre opphavlege gruppene representerte i kvar gruppe. Gruppa vel ein ordstyrar og ein referent. Ordstyraren styrer diskusjonen, mens referenten skriv ned argumenta som kjem fram. Resten av gruppa diskuterer.
Læraren samlar trådane i ein klassesamtale. Kva kan vi seie kjenneteiknar berekraftig utvikling? Og kva argument har klassen komme fram til?
Snakk gjerne om korleis prosessen i gruppene har vore, og korleis diskusjonane gjekk.