Sleepers
Case: Sleepers
Denne førebuingsdelen kan vere fin å bruke som om han skulle vore ein reell munnleg eksamen – så langt det let seg gjere. Sjå retningslinjer for munnleg eksamen nedanfor.
Kompetansemål:
velge og bruke kilder, markedsførings- og ledelsesteorier og modeller i arbeid med faglige spørsmål, emner og dagsaktuelle problemstillinger
gjennomføre situasjonsanalyser som grunnlag for beslutninger
utforske produkt- og merkevarestrategier og vurdere hvordan virksomheter bruker produkter som konkurransemiddel
utforske ulike kommunikasjonsstrategier og vurdere hvordan virksomheter bruker markedskommunikasjon som konkurransemiddel
utforske og vurdere hvordan virksomheter kombinerer bruk av konkurransemidler
reflektere over sammenhengen mellom markedsføring og bærekraftig utvikling ut fra sosiale, økonomiske og miljømessige forhold
Relatert innhald
Her er eit forslag til vurderingskriterium for lokalt gitt munnleg eksamen i marknadsføring og leiing 1.
Døme på ein førebuingsdel knytt opp mot Villbrygg, som kan vere nyttig å bruke som øving til ein eventuell munnleg eksamen.