Rett til medverknad
Gå inn på Helsedirektoratets rundskriv med kommentarar til pasient- og brukarrettslova og barnehagelova kapittel 2 på Lovdata og finn ut kva lovene seier om rett til medverknad. Lag eit tankekart slik at du får oversikt over hovudpunkta.
For at brukarar av helse- og oppveksttenester skal kunne medverke, må du som fagarbeidar legge til rette for reell moglegheit for medverknad. Noter stikkord og reflekter over kva det inneber i arbeid med
barn og unge
brukarar med andre morsmål enn norsk
menneske med nedsett kognitiv funksjon
personar med nedsett fysisk funksjonsevne
Vel deg eit av yrka innan helse- og oppvekstfag.
Beskriv ein eller fleire situasjonar i løpet av ein vanleg arbeidsdag der det er viktig å vareta brukarmedverknad.
Det å kunne delta aktivt i utforminga av eige teneste- eller aktivitetstilbod er viktig for opplevinga av meistring. Kva for nokre konkrete tiltak vil du gjennomføre for å vareta retten brukarane har til medverknad i situasjonane du har trekt fram i oppgåve 1?
I nokre tilfelle kan brukarmedverknad komme i konflikt med fagleg forsvarlegheit fordi brukaren ikkje ønsker å følge tilrådingane dine. I kva situasjonar trur du dette kan oppstå i yrket som du har valt?
Diskuter situasjonane og tiltaka de kom fram til i spørsmåla om brukarmedverknad i praksis.
Reflekter saman i gruppa og i klassen over dei følgande punkta:
Korleis brukarmedverknad kan bidra til meistring, utvikling og god helse.
Korleis brukarmedverknad kan auke motivasjonen til å gjennomføre aktivitetar som betrar både helsa til den enkelte og folkehelsa.
Relatert innhald
Sjølvbestemming bidreg til motivasjon og kan auke livskvaliteten til eit menneske. Sjølvbestemming handlar om å sjølv få ting til å skje i sitt eige liv.
Korleis kan du rettleie og motivere brukarar som ikkje ønsker å ete så mykje frukt og grønt, og samtidig vareta brukarmedverknad?