Oppgave
God kundekommunikasjon
Hva kjennetegner den gode kundebehandleren? Hvordan oppfører hun seg overfor kunden? Hva kan du gjøre for å bli en bedre kundebehandler?
- Hvordan kan du skape tillit hos en kunde?
- Må du ha gjennomført et salg der og da for å være en god selger?
- Hva tror du er viktige egenskaper hos deg for at kunden skal ønske å komme tilbake gang etter gang?
- Hvordan kan kunden trigge deg slik at du blir fristet til å bli sint og tverr? Hva kan du heller gjøre enn å bli sint og tverr i møte med denne kunden?
- Hva er relasjonskompetanse?
- Hva vil det si å ha relasjonsferdigheter?
- Hva betyr det å ha relasjonsferdigheter i møte med kunder? Gi eksempler.
- Hvis du er god på relasjonsferdigheter, hvilke følelser vil kunden få etter å ha møtt deg i jobben?
- Hva er du god på i dag, og hva må du jobbe med hos deg selv for å bli bedre?
- Hvordan kan erfarne kollegaer hjelpe deg til å bli god på relasjonskompetanse?
- Hva er kroppsspråk?
- Hvorfor er bevissthet rundt eget kroppsspråk viktig i et salgsyrke?
Hvis du skulle velge én ting du vil jobbe for å forbedre hos deg selv, hva skulle det være? Begrunn hvorfor du opplever dette som spesielt viktig for å lykkes som selger.