Njuike sisdollui

Bargobihtát ja doaimmat

Målgrupper for en musikkfestival

I denne oppgaven skal dere velge ut målgrupper til en musikkfestival. Deretter skal dere planlegge en radioreklame som skal markedsføre festivalen.
Tons of Rock på Ekeberg. Foto.
Forslag til hvordan dere kan arbeide med oppgavene
  • Jobb gjerne i grupper på 2–4.

  • Presenter gjerne svarene og lydklippet for klassen.

Oppgaver

  1. Tenk dere at dere skal markedsføre en musikkfestival. Ta utgangspunkt i forutsetninger dere velger selv, og beskriv den tenkte musikkfestivalen.
  2. Identifiser og beskriv mulige målgrupper for musikkfestivalen.
  3. Velg ut en primærmålgruppe, og definer den så presist som mulig.

  4. Tenk dere at dere skal lage en radioreklame for musikkfestivalen. Planlegg radioreklamen.

  5. Hvordan vil dere utforme et budskap for å nå ut til primærmålgruppa?

  6. Spill inn et lydklipp for å illustrere radioreklamen.

CC BY-SADán lea/leat čállán Elisabeth Thoresen Olseng ja Albertine Aaberge .
Maŋemusat ođastuvvon 01/28/2021

Oahppanresurssat

Markedsføringskampanjer og målgrupper