Hopp til innhald

Oppgåve

4 hjørne

I denne oppgåva skal de ta stilling til ulike påstandar knytte til OD-prosjekta i år og påstandar som handlar om global urettferd. Bruk føtene dykkar for å vise kva de meiner!
To føter med sko på. Mønsteret i skoa er likt, men skoen på den venstre foten har nokre andre fargar enn skoen på den høgre foten. Foto.

Førebuing og framgangsmåte

  • Heng opp lappar med "Einig", "Ueinig", "Litt einig" og "Litt ueinig" i fire hjørne i klasserommet. De kan òg berre bli einige om kva for nokre hjørne som er kva.

  • Læraren les opp ein påstand om gongen. Påstandane finn du i ramma lenger nede på sida. Elevane stiller seg ved hjørna for "Einig", "Ueinig", "Litt einig" eller "Litt ueinig". Undervegs i diskusjonen kan elevane forandre meining og flytte på seg til andre hjørne.

  • Elevane rekker opp handa for å forklare kvifor dei står der dei står. Læraren kan òg velje ut tilfeldige personar som kan forklare dersom handsopprekking fungerer dårleg.

Tips

  • Som oppvarming kan de gjerne begynne med nokre test-påstandar, som "Pizza er betre enn taco" eller "Handball er betre enn fotball".

  • Set ei tidsramme på mellom 30–60 sekund per innlegg. Følg elles debattreglar som: innlegg (ein finger), kommentar (to fingrar) og faktaopplysning (hendene i kross).

  • Det er viktigare å få gode diskusjonar enn å rekke gjennom alle påstandane. Ta dykk god tid til kvar påstand.

  • Start gjerne øvinga med å gå gjennom sentrale tema i kampanjen i år. De finn meir informasjon om desse i artikkelen "Ein bit om gongen".

Påstandar

Prosjektrelatert:

  • Ungdom i Noreg og Guatemala er svært ulike.

  • Det er vanskeleg å leve eit godt liv utan tilgang på mat og drikke.

  • Dei som er minst ansvarlege for klimaendringane, lid mest av konsekvensane.

  • Minoritetar, slik som urfolk, blir ofte utsette for urettferd.

  • Kvalitet på mat er ikkje like viktig som mengda mat.

  • Maten eg et, har noko å seie for identiteten min.

  • Å vere bonde er ikkje like viktig som før.

  • Mattryggleik er viktigare enn bevaring av kultur.

Ikkje prosjektrelatert:

  • Verda vil aldri bli kvitt fattigdom.

  • Dei vala vi tek, er med på å påverke verda.

  • Det er umogleg å skape likskap mellom fattige og rike.

  • Operasjon Dagsverk burde heller gi naudhjelp enn å satse på utdanningsprosjekt.

  • Verda har blitt meir rettferdig dei siste tiåra.

  • Vi burde heller hjelpe eldre og fattige i Noreg enn å drive med bistand til utviklingsland.

  • Alle kan klare å komme seg ut av fattigdom viss dei berre prøver hardt nok.

  • Det lønner seg for heile samfunnet å satse på utdanning til ungdom.

  • Det er greitt å bruke vald for å stoppe urettferd viss det må til.

  • Demokrati er alltid betre enn diktatur.

  • Ungdom er ungdom same kvar i verda ein er fødd.

  • Nokre menneske vil alltid ha dårlegare føresetnader enn andre.

  • Handel fører til utvikling.

  • Dei rike har blitt rike på kostnad av dei fattige i verda.

  • Nokre menneske er meir verde enn andre.

  • Eitt av kriteria for at det skal vere fred i eit land, er at menneska i landet kjenner seg trygge.

  • Vi kan aldri få 100 % fred i verda.

  • Det nyttar å engasjere seg.

Etterarbeid

Etter øvinga kan de reflektere over desse spørsmåla i plenum:

  1. Kva skal til for at verda skal bli mindre urettferdig?

  2. Korleis kan Noreg bidra til auka klimarettferd og mattryggleik i Guatemala?

  3. Korleis kan ungdom bidra til å forandre verda?

Denne oppgåva er laga av Operasjon Dagsverk. Du finn den same oppgåva (4 hjørner) på nettsida deira.

CC BY-SARettshavar: Operasjon Dagsverk
Sist fagleg oppdatert 23.09.2024

Læringsressursar

Operasjon Dagsverk 2024