Aktiv lytting
ØNSKE-modellen passar godt når vi vil studere behova grundig, særleg i samband med kostbare innkjøp.
Sal og service krev evne til både å lytte og å tale. For å kunne lytte er det ikkje nok å ha god høyrsel. Ein ting er å høyre kva samtalepartnaren seier, noko heilt anna er det å verkeleg forstå meininga med det som blir sagt.
Aktiv lytting vil seie at avsendaren av ein bodskap blir høyrd og forstått, og at kjenslene som ligg til grunn for orda, blir aksepterte. Aktiv lytting hjelper oss til å forstå kva kunden eigentleg ønskjer, tenkjer og meiner.
Nøkkelen til ein god teknikk i aktiv lytting ligg i ordet aktiv. Aktiv lytting vil seie at mottakaren lyttar til tonefall, mimikk og kroppsspråk for å forstå dei kjenslene som ligg bak orda.
Nokre tips for den som ønskjer å bli ein aktiv lyttar:
Skal kunden gjere større og kostbare innkjøp, er det vanleg å analysere behova grundig. Seljaren kan til dømes bruke ØNSKE-modellen:
- Økonomi
- Nytteverdi
- Sikring
- Kvalitet
- Effektivitet
Vi ser at ØNSKE-modellen har fått namnet sitt frå forbokstavane i dei fem orda.
Døme på bruk av ØNSKE-modellen
Kva bør vi leggje vekt på ved kjøp av personbil? Tenk over ting som ville spele ei rolle for deg:
1 Økonomi
- Kor viktig er det at innkjøpsprisen er låg?
- Kor viktig er det at verditapet per år er lite?
- Kor viktig er det at drivstofforbruket er lågt?
- Kor viktig er prisen på forsikringspremien?
2 Nytteverdi
- Kva krav har du til talet på sitjeplassar?
- Kor viktig er det å ha stor plass til bagasje?
- Kor viktig er det at bilen kan brukast som trekkvogn for karavan eller liknande?
3 Sikring
- Er det viktig at bilen har eit godt resultat i kollisjonstesten EuroNCAP?
- Er det andre sikringsdetaljar du synest er viktige?
4 Kvalitet
- Er det viktig at bilen har stor slitestyrke?
- Er det viktig med god passasjerkomfort?
- Er det viktig med fin design?
5 Effektivitet
- Kor viktig er det med framkomsttilhøve? Har du til dømes behov for ein bil med firehjulsdrift?