Hopp til innhald

Fagstoff

Modulstrukturert opplæring: helsearbeidarfaget

Her finn du ressurssamlingar for kompetansemål i fire modular: profesjonalitet i helsearbeidarfaget, livskvalitet og helsekompetanse, grunnleggande sjukepleie og rehabilitering, habilitering og kvardagsmeistring.
Helsefagarbeidar barberer eldre mann. Foto.

Om modulstrukturert opplæring for vaksne

Modulstrukturert opplæring inneber at læreplanen i eit fag er delt inn i modular som kan takast uavhengig av kvarandre.

Opplæring ut frå behov

Den vaksne har rett på realkompetansevurdering. Det betyr at opplæringa skal bygge på kompetansen den vaksne allereie har. På bakgrunn av realkompetansevurdering kan den vaksne få godkjent heile eller delar av modular.

Læreplanane er laga for å bli brukte i lærebedrifter og i skular. Det er inga fastsett opplæringstid på modulane. Modulstrukturerte læreplanar kan òg vere eit verkemiddel for å få kvalifisering innanfor introduksjonsprogrammet og arbeidsmarknadstiltak.

Lærebedrifta og fylkeskommunen inngår avtalar om fordeling av ansvar for opplæring. Til dømes kan fylkeskommunen ta ansvaret for opplæringa i kompetansemål frå fellesfag og programfag på vg1 og vg2.

Innhald i læreplanane

Modulane omfattar til saman heile innhaldet frå den ordinære læreplanen for vg3 i lærefaget. I tillegg er det teke inn kompetansemål frå vg1 og vg2.

Alle opplæringsløpa har òg opplæring i norsk og samfunnskunnskap. Læreplanen for norsk og samfunnskunnskap inneheld relevante kompetansemål frå norsk vg2 yrkesfaglege utdanningsprogram eller norsk for minoritetsspråklege og frå samfunnskunnskap vg1 og vg2.

NDLA har ei eiga ressursside for norsk og samfunnskunnskap i modulstrukturert opplæring.

Fagprøven

Opplæringa skal avsluttast med ein fagprøve. Før fagprøven må alle ha bestått ein skriftleg eksamen laga ut frå læreplanen i faget for vg3. Eksamen blir utarbeidd sentralt og sensurert lokalt. Fagprøven blir gjennomført innanfor ei tidsramme på to til tre verkedagar.

Utdanningsdirektoratet: Yrkesfag – modulstrukturerte læreplaner for voksne: Hva er modulstrukturert opplæring?

Relevante ressursar til helsearbeidarfaget

Helsearbeidarfaget er delt inn i fire modular:

  • profesjonalitet i helsearbeidarfaget

  • livskvalitet og helsekompetanse

  • grunnleggande sjukepleie

  • rehabilitering, habilitering og kvardagsmeistring

Vi har laga ein tabell for kvar modul, og kvar tabell listar opp kompetansemåla med lenker til filtrerte søk. Søkeresultata består av emne, fagstoff, oppgåver, læringsstiar og kjeldemateriale som er laga for ungdommar i helsearbeidarfaget, og er henta frå ndla.no.

Vi håper dei filtrerte søka hjelper deg med å finne relevante ressursar for undervisninga di. Du står fritt til å bruke, omarbeide og tilpasse ressursane. Nedst i kvar ressurs står det informasjon om reglar for bruk.

Modul: profesjonalitet i helsearbeidarfaget

Klikk på eit kompetansemål for å få opp filtrerte søkeresultat.

Lenker til filtrerte søk

Kompetansemål

Søk frå fag

reflektere over hva det vil si å være en profesjonell helsefagarbeider, og praktisere dette i yrkesutøvelsen

yrkesliv i helsearbeidarfag (HEA02-04)

vise empati og reflektere over egne holdninger og atferd og hva det vil si å vise endringsviljekommunikasjon og samhandling (HEA02-04)
kommunisere, samhandle og bruke relasjonskompetanse i møte med pasienter, brukere og pårørende fra ulike kulturer og med ulik mulighet til å kommunisere

kommunikasjon og samhandling (HEA02-04)

utføre faglig og etisk forsvarlig helsehjelp i tråd med gjeldende regelverk

yrkesliv i helsearbeidarfag (HEA02-04)

forstå og overholde gjeldende regelverk om taushetsplikt og personvern og vise digital dømmekraft

kommunikasjon og samhandling (HEA02-04)

utføre arbeid etter gjeldende retningslinjer for hygiene og gjennomføre smitteverntiltak

helsefremjande arbeid (HEA02-04)

følge gjeldende regelverk ved bruk av tvang og reflektere over egen maktposisjon i møte med pasienter og brukere

kommunikasjon og samhandling (HEA02-04)

gjennomføre arbeidet etter gjeldende regelverk for helse, miljø og sikkerhet, følge rutiner for uønskede hendelser og internkontroller og arbeide for kontinuerlig kvalitetsforbedring

yrkesliv i helsearbeidarfag (HEA02-04)

utføre førstehjelp etter gjeldende retningslinjer og følge rutiner for varsling

helsefremjande arbeid (HEA02-04)

bruke ergonomiske prinsipper i yrkesutøvelsen

yrkesliv i helsearbeidarfag (HEA02-04)

ivareta egne rettigheter og plikter i arbeidsforholdet, og gjøre rede for hvordan partene i arbeidslivet utfører sin samfunnsrolle i den norske modellen

yrkesliv i helsearbeidarfag (HEA02-04)

Utdanningsdirektoratet: kompetansemål og vurdering for modulen profesjonalitet i helsearbeidarfaget

Modul: livskvalitet og helsekompetanse

Klikk på eit kompetansemål for å få opp filtrerte søkeresultat.

Lenker til filtrerte søk

Kompetansemål

Søk frå fag

vurdere, planlegge og gjennomføre tiltak som øker pasienters og brukeres helsekompetanse

helsefremjande arbeid (HEA02-04)

beskrive hvordan kroppen er bygget opp, og forklare hvordan den fungerer
helsefremjande arbeid (HEA02-04)
kartlegge pasienters og brukeres funksjonsnivå og omsorgsbehov og utføre grunnleggende sykepleie og miljøarbeid tilpasset brukere og pasienter i alle aldrehelsefremjande arbeid (HEA02-04)
planlegge og gjennomføre tiltak som fremmer trivsel og bidrar til økt livskvalitet for brukere og pasienter gjennom livsløpet
helsefremjande arbeid (HEA02-04)
ivareta pasient- og brukermedvirkning i arbeidet
yrkesliv i helsearbeidarfag (HEA02-04)
identifisere og kartlegge ernæringsbehov hos brukere og pasienter i samarbeid med andre yrkesgrupper og tilberede måltider og som er i tråd med kostrådene fra helsemyndighetene
helsefremjande arbeid (HEA02-04)
bruke digitale kommunikasjonsverktøy og veilede pasienter, brukere og pårørende om bruk av slike verktøy
kommunikasjon og samhandling (HEA02-04)
gjøre rede for strategier for konflikthåndtering og forebygge konflikter i praksis
kommunikasjon og samhandling (HEA02-04)
gjøre rede for funksjonene til noen næringsstoffer og diskutere hvorfor et variert kosthold er viktig i et helse- og bærekraftsperspektiv
naturfag (NAT01-04)
lytte til, forstå og bruke fagterminologi muntlig og skriftlig i arbeidssituasjoner
engelsk (ENG01-04)
tolke og bruke sammensatte måleenheter i praktiske sammenhenger og velge egnet måleenhet
matematikk P (MAT08-01)

Utdanningsdirektoratet: kompetansemål og vurdering for modulen livskvalitet og helsekompetanse

Modul: grunnleggande sjukepleie

Klikk på eit kompetansemål for å få opp filtrerte søkeresultat.

Lenker til filtrerte søk

Kompetansemål

Søk frå fag

gjøre rede for de vanligste sykdommene hos barn, unge og eldre, foreslå tiltak og delta i grunnleggende sykepleie
helsefremjande arbeid (HEA02‑04)
forklare hva allmenntilstand er, gjøre rede for de vanligste tegnene og symptomene på sykdommer og skader og gjenkjenne sykdomsforverring
helsefremjande arbeid (HEA02‑04)
planlegge og gjennomføre grunnleggende sykepleie for akutt og kronisk syke og mennesker med sammensatte og komplekse behov
helsefremjande arbeid (HEA02‑04)
observere symptomer på psykiske lidelser og rusmisbruk og foreslå tiltak
helsefremjande arbeid (HEA02‑04)
identifisere tegn på omsorgssvikt, vold og overgrep og andre bekymringsfulle forhold, og iverksette tiltak i tråd med virksomhetens rutiner og prosedyrer
yrkesliv i barne- og ungdomsarbeidarfag (BUA-02-03)
gi helhetlig omsorg til alvorlig syke, døende og ta vare på deres pårørende
helsefremjande arbeid (HEA02‑04)
observere og vurdere systematisk tilstand og endringer hos pasienter og brukere og dokumentere i digitale journalsystemer
kommunikasjon og samhandling (HEA02-04)
følge gjeldende regelverk for legemiddelhåndtering og observere, rapportere og dokumentere virkningene og bivirkningene av legemidler
yrkesliv i helsearbeidarfag (HEA02-04)
bruke relevant medisinsk utstyr ved observasjon og vurdering av tilstanden til pasienter og brukere
yrkesliv i helsearbeidarfag (HEA02-04)
drøfte hvilken betydning mikroorganismer har for kropp og helse
naturfag (NAT01-04)

Utdanningsdirektoratet: kompetansemål og vurdering for modulen grunnleggande sjukepleie

Modul: rehabilitering, habilitering og kvardagsmeistring

Klikk på eit kompetansemål for å få opp filtrerte søkeresultat.

Utdanningsdirektoratet: kompetansemål og vurdering for modulen rehabilitering, habilitering og kvardagsmeistring

CC BY-SASkrive av Johannes Leiknes Nag og Albertine Aaberge.
Sist fagleg oppdatert 12.08.2024

Læringsressursar

Modulstrukturert opplæring for vaksne