Hopp til innhald
Oppslagsverk og ordliste

Modulstrukturert opplæring: salsfaget

Her finn du ressurssamlingar for kompetansemål i fire modular: regelverk og arbeidsliv, service og relasjonar, marknadsføring og salsprosessar og økonomi og berekraft i verksemda.

Om modulstrukturert opplæring for vaksne

Modulstrukturert opplæring inneber at læreplanen i eit fag er delt inn i modular som kan takast uavhengig av kvarandre.

Opplæring ut frå behov

Den vaksne har rett på realkompetansevurdering. Det betyr at opplæringa skal bygge på kompetansen den vaksne allereie har. På bakgrunn av realkompetansevurdering kan den vaksne få godkjent heile eller delar av modular.

Læreplanane er laga for å bli brukte i lærebedrifter og i skular. Det er inga fastsett opplæringstid på modulane. Modulstrukturerte læreplanar kan òg vere eit verkemiddel for å få kvalifisering innanfor introduksjonsprogrammet og arbeidsmarknadstiltak.

Lærebedrifta og fylkeskommunen inngår avtalar om fordeling av ansvar for opplæring. Til dømes kan fylkeskommunen ta ansvaret for opplæringa i kompetansemål frå fellesfag og programfag på vg1 og vg2.

Innhald i læreplanane

Modulane omfattar til saman heile innhaldet frå den ordinære læreplanen for vg3 i lærefaget. I tillegg er det teke inn kompetansemål frå vg1 og vg2.

Alle opplæringsløpa har òg opplæring i norsk og samfunnskunnskap. Læreplanen for norsk og samfunnskunnskap inneheld relevante kompetansemål frå norsk vg2 yrkesfaglege utdanningsprogram eller norsk for minoritetsspråklege og frå samfunnskunnskap vg1 og vg2.

NDLA har ei eiga ressursside for norsk og samfunnskunnskap i modulstrukturert opplæring.

Fagprøven

Opplæringa skal avsluttast med ein fagprøve. Før fagprøven må alle ha bestått ein skriftleg eksamen laga ut frå læreplanen i faget for vg3. Eksamen blir utarbeidd sentralt og sensurert lokalt. Fagprøven blir gjennomført innanfor ei tidsramme på to til tre verkedagar.

Utdanningsdirektoratet: Yrkesfag – modulstrukturerte læreplaner for voksne: Hva er modulstrukturert opplæring?

Relevante ressursar til salsfaget

Salsfaget er delt inn i fire modular:

  • regelverk og arbeidsliv

  • service og relasjonar

  • marknadsføring og salsprosessar

  • økonomi og berekraft i verksemda

Vi har laga ein tabell for kvar modul, og kvar tabell listar opp kompetansemåla med lenker til filtrerte søk. Søkeresultata består av emne, fagstoff, oppgåver, læringsstiar og kjeldemateriale som er laga for ungdommar i salsfaget, og er henta frå ndla.no.

Vi håper dei filtrerte søka hjelper deg med å finne relevante ressursar for undervisninga di. Du står fritt til å bruke, omarbeide og tilpasse ressursane. Nedst i kvar ressurs står det informasjon om reglar for bruk.

Modul: regelverk og arbeidsliv

Klikk på eit kompetansemål for å få opp filtrerte søkeresultat.

Lenker til filtrerte søk

Kompetansemål

Søk frå fag

utforske og presentere områder og regelverk innenfor helse, miljø og sikkerhet og gjøre rede for bedriftens tiltak, egen rolle og mulighet til å medvirke
forretningsdrift (SRL02‑01)
arbeide etter regelverk og avtaler som regulerer arbeidsforholdet i faget, og gjøre rede for arbeidsgiverens og arbeidstakerens plikter og rettigheter
forretningsdrift (SRL02‑01)
reflektere over hvilke krav og forventninger som stilles til et likeverdig og inkluderende arbeidsliv i salgsbransjen
forretningsdrift (SRL02‑01)
gjøre rede for bedriftens beredskapsplaner og egen rolle i konflikt- og nødssituasjoner, og gjennomføre førstehjelp
kultur og kommunikasjon (SRL02-01)

Utdanningsdirektoratet: kompetansemål og vurdering for modulen regelverk og arbeidsliv

Modul: service og relasjonar

Klikk på eit kompetansemål for å få opp filtrerte søkeresultat.

Lenker til filtrerte søk

Kompetansemål

Søk frå fag

gjøre rede for andres argumentasjon og bruke og følge opp andres innspill i samtaler og diskusjoner om yrkesrelevante emner
engelsk (ENG01-04)
tilpasse kommunikasjonen og utøvelsen av service til ulike arbeidssituasjoner og arbeidsplattformer
kultur og kommunikasjon (SRL02‑01)
følge retningslinjer, lovverk og bruke lokalt handlingsrom i behandling av reklamasjon og klagerkultur og kommunikasjon (SRL02‑01) og innovasjon og marknadsføring (SRL02-01)
reflektere over bedriftens etiske retningslinjer og verdier og følge disse i ulike arbeidssituasjoner
kultur og kommunikasjon (SRL02‑01)
utforske og presentere hva det innebærer å respektere og forstå ulike kulturer, og ta hensyn til dette i møte med kolleger, kunder og andre samarbeidspartnere
kultur og kommunikasjon (SRL02‑01)
utforske betydningen av service, produktkunnskap og forbrukeratferd i kundeveiledningen og bruke dette til å tilpasse service og veilede ulike kundegrupper på ulike salgsplattformer
innovasjon og marknadsføring (SRL02-01)

Utdanningsdirektoratet: kompetansemål og vurdering for modulen service og relasjonar

Modul: marknadsføring og salsprosessar

Klikk på eit kompetansemål for å få opp filtrerte søkeresultat.

Lenker til filtrerte søk

Kompetansemål

Søk frå fag

gjøre rede for ulike merkevarer og utforske ulike markedsstrategier som bedrifter kan bruke
innovasjon og marknadsføring (SRL02-01)
vurdere salgsprosesser og hvordan de ulike elementene bidrar til den helhetlige kundeopplevelsen
innovasjon og marknadsføring (SRL02-01)
vurdere tiltak i salgskanaler som kan fremme salg, mersalg og gjensalg og ta hensyn til dette i utviklingen av indre og ytre salgsmiljøer
innovasjon og marknadsføring (SRL02-01)
vurdere og anvende bedriftens virkemidler, ressurser og mulighetsrom i markedsføringen og i salget av ulike produkter
innovasjon og marknadsføring (SRL02-01)
planlegge, gjennomføre, vurdere og dokumentere markedsføringskampanjer
innovasjon og marknadsføring (SRL02-01)
presentere en selvvalgt merkevare og velge strategier for markedsføring og salg
innovasjon og marknadsføring (SRL02-01)
bruke bedriftens kundeoppfølgingssystemer og vurdere hvordan disse kan brukes i kampanjer og kundedialog og til å bygge kundelojalitet
kultur og kommunikasjon (SRL02-01)

Utdanningsdirektoratet: kompetansemål og vurdering for modulen marknadsføring og salsprosessar

Modul: økonomi og berekraft i verksemda

Klikk på eit kompetansemål for å få opp filtrerte søkeresultat. I denne modulen blir ikkje alle kompetansemåla dekte opp av eksisterande fag på NDLA.

Lenker til filtrerte søk

Kompetansemål

Søk frå fag

følge rutiner for bestilling, mottak og dokumentkontroll
ikkje dekt opp
vurdere og gjennomføre tiltak som kan forebygge, avdekke og redusere svinn
forretningsdrift (SRL02-01)
lese, bruke og lage regneark i arbeidet med budsjett, anbud og kostnadsberegning knyttet til salg, service og reiseliv, og vurdere hvordan ulike faktorer påvirker resultatet
matematikk P (MAT08-01)
tolke og anvende budsjett og regnskap for å analysere inntekts- og kostnadsfaktorer og foreslå tiltak som kan bidra til lønnsomhet
forretningsdrift (SRL02-01)
kalkulere priser ut fra lønnsomhetsbetraktninger og vurdere hvordan bedriften kan tilpasse prisstrategier til ulike kundesegmenter
forretningsdrift (SRL02-01)
vurdere trender og foreslå tiltak som fremmer lønnsomhet og sikrer bærekraft i ulike deler av en verdikjede
forretningsdrift (SRL02-01)
presentere egen virksomhet med vekt på forretningsplan, og reflektere over hvordan bærekraftperspektivet er ivaretatt
forretningsdrift (SRL02-01)

Utdanningsdirektoratet: kompetansemål og vurdering i modulen økonomi og berekraft i verksemda