Nasjonal eksamen i MIK 2
Nasjonalgitt eksamen i MIK 2 består av to dagar. Den eine dagen er ein obligatorisk førebuingsdag der de kan samarbeide med andre og har rett til å få rettleiing av faglærar. Den andre dagen er sjølve eksamensdagen. Då skal de arbeide åleine i fem timar.
På førebuingsdagen får de utdelt tema og nokre aktuelle tekstar. Bruk dagen på å samle og organisere notat som de kan bruke som hjelp på den skriftlege eksamensdagen. Hugs at på eksamensdagen vil de ha avgrensa nettilgang.
På den skriftlege eksamensdagen får de to oppgåver. Den eine er ei praktisk planleggingsoppgåve som de leverer som ei produksjonsfil saman med refleksjon. Den andre oppgåva svarer de på i form av ein fagartikkel eller ei drøfting. Begge oppgåvene blir vekta like mykje.
Søk etter ressursar til eksamen i MIK 2 hos Utdanningsdirektoratet. (Søk på "SAM3049", passordet er "Eksamen".)
Tema
På førebuingsdagen får de eit eller fleire tema, til dømes
praktisk medieproduksjon (er med i alle eksamenar)
samanhengen mellom mediebruk og mediepåverknad
mediemakt
medieutvikling frå 2000
Dagsorden
De vil dessutan bli bedne om å setje dykk inn i saker på dagsordenen.
Tekstar som aktualiserer tema
De får òg utdelt medietekstar de skal setje dykk inn i, og desse tekstane aktualiserer temaa de har fått. Når de les tekstane, må de setje dykk inn i dette:
Kva er målgruppe, formål og funksjon for tekstane?
Kva kjenneteiknar form og innhald til medietekstane?
Kva sjangrar tilhøyrer medietekstane?
Kva medietypar er tekstane sette saman av, og kva sentrale verkemiddel er brukte?
Kva kjelder er brukte?
Målet for arbeidet på førebuingsdagen er å få oversikt over dei gitte temaa og sjå samanhengen mellom dei. Ved hjelp av vedlegga og saker frå dagsorden skal de avgrense temaområda til nokre relevante mediesjangrar og problemstillingar.
Tips til oppgåve 1: planlegging av medieproduksjon
Kva kan de gjere i forkant?
Tekst- og kommunikasjonskompetanse: Kva sjangrar og kanalar ser de for dykk det er aktuelt å produsere noko for, i samanheng med dei mediefaglege temaa som er gitt? Har de klart for dykk kva retorikk og argumentasjon er? Kan de strategiar for å rette bodskap mot spesifikke målgrupper? Har de oversikt over verkemiddel og forteljeteknikkar?
Produksjonskompetanse: Kva sjangrar er de fortrulege med, kva medietypar handterer de godt? Kva kjenneteiknar planlegging av eit medieprodukt, kva er likt og ulikt for ulike typar sjangrar?
Tips til førebuingar av oppgåve 2: skriftleg fagtekst
Kva kan de gjere i forkant? Korleis kan de førebu dykk til ein skriftleg fagtekst?
Formuler definisjonar av omgrep.
Lag kjeldesamlingar.
Trekk ut sitat frå kjende og nye kjelder.
Sørg for å ha oversikt over skrivehjelpressursar.
Lag kjeldeliste for vedlegg og kjelder som de allereie no veit at de skal bruke på eksamen.
De kan òg samarbeide om å lage oversikter og tankekart over fagstoffet. Ofte vil læraren hjelpe dykk med å organisere ei arbeidsdeling og sørge for å dele hjelpemiddel de kan bruke til eksamen.
Hugs å bruke strategiar for nettsøk og kjeldekritikk i arbeidet.
Eksamensoppgåvene du får utdelt på eksamensdagen, er delt i to delar: ein teoretisk del og ein praktisk-estetisk del. Les oppgåveteksten nøye og få oversikt over sentrale fagomgrep. Det er berre det oppgåva spør etter, du skal ta med i svaret ditt. Alt anna legg du til side.
Hugs: Planlegg tida du skal bruke på kvar av dei to oppgåvene. For begge oppgåvene gjeld det å vere medvite om kva språk og kjelder du bruker.
Kjeldebruk
Det er lov å ta med synspunkt eller sitat frå ulike kjelder, men hugs å markere dette tydeleg. Viss ikkje kan du bli skylda for plagiat. Hugs å føre kjelder for medieproduksjonen òg.
Eksamensoppgåvene
I den første oppgåva får du vist fram kor god du er til å planlegge eit medieprodukt og reflektere over det.
I den andre oppgåva skal du vise kunnskap om faglege emne, evne til tekstanalyse og drøfting.
Relatert innhald
Her er eit døme på førebuingsdelen til skriftleg prøveeksamen i faget medie- og informasjonskunnskap 2.
Forslag til skriftleg prøveeksamen i medie- og informasjonskunnskap 2.