Hopp til innhald

Fagstoff

Overbygnad

Overbygnaden overfører vekta og kreftene frå toghjula til bakken. Han sørgjer også for at toget har ein jamn og god «veg» å køyre på. Her lærer du kva overbygnaden består av.
Jernbanespor i skjæring. Foto.
Opne bilete i eit nytt vindauge

Ballast

Ballast er eit lag med som blir lagt oppå underbygnaden. Det blir brukt jernbanepukk som er knust stein i storleik frå 31,5 mm til 63 mm i diameter. Han blir lagd under og mellom svillene. Ballasten er underlaget for svillene og må derfor ha riktig høgd. Høgda blir sett ut med måleinstrument som nivellerkikkert.

Les om underbygnaden

Fleire detaljar om nivellerkikkert og målestong

Sville

Sville er ein bjelke av impregnert tre eller betong. Svillene held skjena på riktig plass både i høgda og sidevegs. Det er viktig for at sporet skal bli jamt og fint å køyre på.

Skjene

Skjene er ein bjelke av stål som toghjula køyrer på. Skjenelengdene blir sveisa eller saman slik at dei blir vegen for toget. I tillegg til å bere toget er det skjenene som styrer toget. Skjenene må derfor tole mykje og vere av god kvalitet.

Pandrol

Pandrol er ei spesiell klemme som skal feste skjena til svilla. Ho er kraftig, men samtidig litt fleksibel. Det gjer at dei store kreftene frå toget kan overførast til svilla utan at festeordninga blir øydelagd.

Jernbaneskinne festa til svill med Pandrol. Foto.
Opne bilete i eit nytt vindauge
CC BY-SASkrive av Berit Bårdstu og Kjell Brørs.
Sist fagleg oppdatert 08.01.2019

Læringsressursar

Banemontøren