PechaKucha om ekstern, intern og interaktiv markedsføring
PechaKucha er en presentasjonsform der presentasjonen varer 6 minutter og 40 sekunder, ved hjelp av 20 lysark/bilder som bare kan brukes i 20 sekunder hver. 20 lysark × 20 sekunder = 6 minutter og 40 sekunder. Lysarkene består av bilder, og disse bildene er med på å formidle budskapet til den som snakker. Lysarkene inneholder vanligvis ikke tekst.
Reglene for PechaKuchaen er ikke absolutte, men hovedhensikten med presentasjonsformen er å formidle et budskap tydelig, presist, kort og konsist.
Du skal lage en PechaKucha 20 × 20 der du beskriver, forklarer og reflekterer over intern, ekstern og interaktiv markedsføring. Bruk eksempler fra praksisplassen din i presentasjonen.
Presentasjonen din kan du spille inn som en videofil og dele med faglæreren og/eller klassen, eller det kan være en muntlig presentasjon foran læreren og klassen.
Oppgaven egner seg også godt til gruppearbeid.