Vekteren som servicemedarbeider
En viktig oppgave en vekter har, er å forebygge og håndtere risikosituasjoner. Videre er det viktig at en vekter kan informere, kommunisere og samhandle med ulike servicemottakere og yte og tilpasse service til ulike målgrupper.
Reflekter over og redegjør for vekterens rolle som servicemedarbeider. Vis til konkrete eksempler som kan oppstå i en vekters arbeidshverdag.
Hvordan kan interaktiv markedsføring knyttes til vekterens rolle som servicemedarbeider?
Drøft disse påstandene:
«Høflighet, vennlighet og pålitelighet er de viktigste egenskapene en vekter kan ha.»
«Å være vekter er først og fremst et serviceyrke.»
Uniformen er en viktig del av et sikkerhetsselskaps visuelle profil. Hvordan kan bruk av uniform knyttes opp mot ekstern markedsføring?
En svært viktig del av et sikkerhetsselskaps omdømme er hvordan vektere oppfører seg på jobb. Hvordan kan både ekstern markedsføring, intern markedsføring og interaktiv markedsføring knyttes til hvordan vektere oppfører seg på jobb, og sikkerhetsselskapets omdømme?
Sett opp tre til fem råd som du mener er viktige for vekterens rolle som servicemedarbeider.