Hopp til innhold

Oppgaver og aktiviteter

Finn ditt CRM-system

Tenk deg at utplasseringsbedriften din trenger et nytt CRM-system. Hva bør de velge?
Avkryssingsrubrikker på et ark som viser ett misfornøyd, ett nøytralt og ett fornøyd smilefjes. Ved siden av ligger en penn. Foto.

I denne oppgaven skal du bruke utplasseringsbedriften din som utgangspunkt. Hvis ikke det lar seg gjøre, kan du bruke en annen bedrift du kjenner til.

Oppgave

Bedriften ønsker et bedre system for kundeoppfølging, både for å få nye kunder og for å øke salg, mersalg og gjensalg. De er usikre på hva de skal velge og har bedt deg om hjelp.

  1. Lag en kort beskrivelse av bedriften og hvordan de gjennomfører kundeoppfølgingen sin i dag. Har de allerede et CRM-system?

  2. Lag en kort beskrivelse av hvilke behov bedriften skal dekke med et nytt system.

  3. Bruk beskrivelsen til å finne ulike alternativer på nettet:

    1. Finn det billigste.

    2. Finn det dyreste.

    3. Finn et norsk alternativ.

    4. Finn et utenlandsk alternativ.

  4. Lag en presentasjon av de ulike alternativene, og diskuter fordelene og ulempene med dem.

  5. Kom med din anbefaling. Begrunn valget ditt i presentasjonen.

  6. Hold presentasjonene for hverandre, og diskuter:

    1. ulike behov for ulike bedrifter

    2. fordeler og ulemper med de ulike alternativene

    3. hva som skiller dyre CRM-løsninger fra gratis/billige CRM-løsninger

CC BY-SASkrevet av Cathrine Meyer Johansen.
Sist faglig oppdatert 02.06.2021

Læringsressurser

Kundeoppfølging