Hopp til innhold

Oppgaver og aktiviteter

God kommunikasjon i kundeoppfølgingen

I denne oppgaven skal du reflektere over hvordan god kommunikasjon bidrar til å lykkes med kundeoppfølgingen og fremmer salg, mersalg og gjensalg.

Oppgave 1

Se videoen "God kommunikasjon på jobb" ovenfor. Noter samtidig stikkord om hva som kjennetegner god kommunikasjon på jobb.

Oppgave 2

På hvilke måter bidrar god kommunikasjon til å fremme salg, mersalg og gjensalg? Begrunn.

Oppgave 3

Forklar hvordan den interne kommunikasjonen i bedrifter påvirker kundeoppfølgingen deres.

Oppgave 4

God kommunikasjon internt og eksternt ut mot kunder er viktig for å lykkes. Hvordan begrunnes dette i filmen?

CC BY-SASkrevet av Elisabeth Thoresen Olseng.
Sist faglig oppdatert 12.01.2022

Læringsressurser

Kundeoppfølging