Hopp til innhald

Oppgåver og aktivitetar

Reflekter over ulike situasjonar

Pedagogisk dokumentasjon handlar om å observere, dokumentere, tolke, reflektere og ta val. I denne øvinga skal du nytte bilete til å reflektere, vurdere og foreslå måtar å jobbe vidare på. Det blir ei øving i pedagogisk dokumentasjon.
Gruppearbeid med sju ungdommar rundt eit bord med bøker og skrivesaker. Foto.
Opne bilete i eit nytt vindauge

Øving

Bruk bileta under til å reflektere over kva syn på barn, leik, omsorg, motivasjon, læring og danning de meiner kjem til uttrykk. Gjennomfør heile øvinga med kvart bilete før de går vidare til neste bilde.

  1. Bruk to til tre minutt til å skrive ned det du tenkjer at biletet fortel deg om synet på barn, leik, omsorg, læring og danning. Ikkje sensurer deg sjølv. Hugs at det er ei øving.

  2. Del tankane og notata dine med tre til fire medelevar.

  3. Reflekter saman. Her er det mange refleksjonsspørsmål de kan stille dykk, til dømes:

    • Kva fortel biletet?

    • Kva haldningar og verdiar om barn, omsorg, motivasjon, medverknad, læring og danning kjem fram i biletet?

    • Kva kan aktiviteten bidra til med tanke på glede og trivsel, leik og utvikling?

    • Kva bidreg rolla til den vaksne med i aktiviteten/situasjonen?

    • Korleis kan de utøve vaksenrolla i slike situasjonar for å bidra til at barn får gjere eigne erfaringar, utforske og oppleve meistring?

    • Korleis kan de utøve vaksenrolla i slike situasjonar for at barn skal oppleve medverknad?

    • Korleis kan de leggje til rette for medverknaden til barn her?

    • Korleis tek de vare på utforskartrongen til barn og behova deira for tryggleik?

  4. På bakgrunn av refleksjonen av biletet skal de drøfte og vurdere korleis de vil leggje det pedagogiske arbeidet til rette.

Bilete nummer 1

Ung kvinneleg tilsett sit på golvet med ei gruppe barn. Ho teiknar på eit ark. To små barn teiknar på eigne ark. Ein liten gut ser på det kvinna teiknar mens han byggjer med fargerike klossar som òg ligg ut over golvet. I bakgrunnen står to jenter og leiker med noko ved veggen. Foto.
Opne bilete i eit nytt vindauge

Bilete nummer 2

Ein smilande kvinneleg tilsett hjelper ein gut med å lukke glidelåsen i jakka hans i garderoben. Foto.
Opne bilete i eit nytt vindauge

Bilete nummer 3

Ein liten gut med regnbukse og oppbretta erme på genseren leiker med vatn og sand. Han heller vatn fra ei stor metallkanne utover eit bord der det står ei raud bøtte, ein blå bolle og ein liten, blå leikebil med sand på lasteplanet. Foto.
Opne bilete i eit nytt vindauge

Bilete nummer 4

Ei jente sit aleine ved ein pult i eit klasserom og held hendene for øyra. Ho ser lei seg ut. I bakgrunnen er det fire andre elevar rundt eit bord. Dei held på med nettbrett. Foto.
Opne bilete i eit nytt vindauge
CC BY-SASkrive av Siv Stai.
Sist fagleg oppdatert 10.09.2021

Læringsressursar

Planlegging – didaktisk metode