Hopp til innhold

Oppgave

Markedskommunikasjon av Grandiosa

Matprodusenten Stabburet har opp gjennom årene skapt engasjement med flere av sine reklamefilmer.
Hvilke grep har Stabburet gjort for å slå an med sin markedskommunikasjon av Pizza Grandiosa? I denne oppgaven skal du se nærmere på denne markedskommunikasjonen.

LK20
Tre esker med Pizza Grandiosa stablet oppå hverandre. Foto.

Pizza Grandiosa er Norges favorittpizza, og hvert år spiser nordmenn over 25 millioner enheter av den populære pizzaen. Slagordet er: «Vi snakker ekte kjærlighet!»

Oppgaver:

Gjør deg litt kjent med markedskommunikasjonen av Pizza Grandiosa ved å gå inn på grandiosa.no, og ved å ta en titt på reklamefilmene nedenfor.

  1. Bruk Grandiosa som eksempel, og skriv en kort redegjørelse for hva som menes med markedskommunikasjon.
  2. Forklar, med eksempler fra Grandiosa, hva som menes med kommunikasjonsprosessen.
  3. Hvilket budskap forsøker Stabburet å nå ut med?
  4. Hvem er i målgruppen og er ment som mottakere av markedskommunikasjonen om Grandiosa, tror du?
  5. Redegjør for ulike typer kommunikasjonskanaler som du mener kan være aktuelt for Grandiosa å benytte seg av. Begrunn.
  6. Bruk markedskommunikasjonen av Grandiosa som eksempel, og redegjør for hva som menes med AIDAS-prinsippet.
  7. Hvorfor tror du at flere av Stabburets reklamefilmer om Grandiosa har slått så godt an?
Sist oppdatert 20.12.2020
Skrevet av Elisabeth Thoresen Olseng

Læringsressurser

Reiseplanlegging og informasjonsformidling

Hva er kjernestoff og tilleggsstoff?