Hopp til innhold

Oppgaver og aktiviteter

Din digitale kundesamtale

I denne oppgaven skal du undersøke hvor gode bedriftene er på den digitale kundesamtalen.
Åpne bilde i et nytt vindu

Oppgave

  • Velg deg ut tre produkter du liker, og oppsøk hjemmesidene for produktene.
  • Start med det første produktet, og les produktinformasjonen du finner på hjemmesiden. Formuler noen spørsmål til bedriften ut fra dette.
  • Start en digital kundesamtale med bedriften hvor du stiller spørsmålene dine. Forsøk å få til en samtale med en kundebehandler og ikke en praterobot (chatbot).
  • Lag en oversikt som viser hvor raskt bedriften svarer, hvor utfyllende svarene er, og hvordan servicenivået i den digitale samtalen er.
  • Gjenta dette for de to andre produktene.
  • Sammenlign opplevelsene dine for de tre produktene. Hvilken bedrift er best, og hva er det som gjør den best?
  • Presenter funnene dine for de andre i klassen, og hør hva de andre har funnet. Diskuter i klassen hva som kjennetegner en god og en dårlig digital kundesamtale. Bruk eksemplene deres.
  • Ha en uformell kåring av den beste digitale kundesamtalen.

Relatert innhold

Ved å bruke digital kommunikasjon er det større sjanse for at en bedrift kan få solgt produkter eller tjenester til kunder.

CC BY-SASkrevet av Cathrine Meyer Johansen.
Sist faglig oppdatert 15.06.2020

Læringsressurser

Kundereisen