Bargobihttá
Tilbud av og etterspørsel etter reiselivsprodukter
Hvordan påvirkes reiselivsnæringen av nedgangstider? Og hvordan må næringen tilpasse tilbudet av reiselivsprodukter når etterspørselen endrer seg?
På hvilken måte har koronapandemien påvirket reiselivet i Norge?
Bruk nettet til å finne informasjon om
- hvordan reiselivsnæringen i Norge har tilpasset seg en ny situasjon
- hvilke økonomiske støttetiltak næringen mottar
- hvordan reiselivsnæringen lager nye «pakketilbud»
- hvordan norgesferie blir markedsført til det norske markedet
- hvordan norgesferie blir markedsført til det utenlandske markedet
- nye former for pristilbud og rabatter, som en konsekvens av endringer i etterspørselen under koronapandemien
- satsingsområder og målgrupper for reiselivet i Norge
- nye reiselivsprodukter som har oppstått under og etter pandemien
Lag en situasjonsanalyse, eller SWOT-analyse, for norsk reiseliv med bakgrunn i funnene fra oppgave 1. List opp reiselivets sterke og svake sider, hvilke trusler reiselivet står overfor, og hvilke muligheter du mener reiselivsnæringen har i tida framover.
Lag et framtidsscenario for norsk reiseliv, og skriv ned det du tror blir de ti viktigste trendene i tida framover. Bruk overskriften «Norsk reiseliv 2030».
- Når dere ser på svarene i oppgave 1, gjenspeiler det dere fant, nye former for ferietilbud som en følge av nedgangstider, eller gjenspeiler det en naturlig utvikling?
- Hvordan ser framtida ut for Norge som turistdestinasjon?
- Hva bør Norge satse på for å sikre en bærekraftig utvikling i reiselivet?
- Hvilken kompetanse blir viktig for utviklingen av norsk reiseliv?