Service og kundebehandling ved godstransport
Elisabeth er opplæringsansvarlig i en bedrift i Tromsø. En dag går videokanonen i stykker. Elisabeth trenger raskt en ny til et introduksjonskurs for nye yrkessjåfører to dager seinere.
Hun får fullmakt til å kjøpe en ny videokanon innenfor en økonomisk ramme på 7000 kr. Videokanonen bestiller hun fra en nettbutikk i Sandefjord.
Valg av frakttype
For Elisabeth er det avgjørende at pakken blir levert raskt. Hun ber derfor om at nettbutikken sender pakken med Bring som bedriftspakke, ekspress over natta.
Kundens behov
Skal Elisabeth få dekket behovet sitt, må en kjede av aktiviteter utføres. Kravene for å oppfylle kundebehov og ønsker ved godstransport er oversiktlige. Elisabeth blir fornøyd bare hun får
pakken skadefri til avtalt tid.
For å sikre seg har Elisabeth valgt et transportprodukt som dekker behovene hennes. Ved å velge bedriftspakke sendt som ekspress over natta oppnår hun at
- pakken blir sendt med tidsgaranti
- pakken er forsikret for 50 000 kroner om den skulle bli skadd under transport
- pakken blir levert på døra til bedriften der hun arbeider
- pakken blir sendt som registrert pakke med sendingsnummer slik at hun kan spore den underveivs
Lenke til informasjon om "Bedrift til bedrift i Norge" fra bring.no.
Levering til kunde
Den eneste gangen Elisabeth er i fysisk kontakt med godstransportøren, er når distribusjonssjåføren leverer pakken på døra og hun må kvittere for mottaket. Da er det viktig at distribusjonssjåføren er korrekt antrukket og opptrer høflig i møte med Elisabeth.
Uforutsette hendelser
Også under godstransport kan det skje uforutsette hendelser slik at godset ikke kan leveres som avtalt. Da gjelder det på nytt at kundene må få informasjon om avvikene så tidlig som mulig.