Hopp til innhald
Øving

Introducción: La vida cotidiana

Levantarse, desayunar y después ir al instituto o al trabajo. Así es la vida cotidiana para muchas personas. Ahora puedes repasar palabras y frases importantes para hablar de tus rutinas, tareas y actividades de ocio en español.

1. Actividades diarias

Hugsar du viktige verb som du treng for å snakke om daglege rutinar? Finn rett omsetjing for dei spanske verba under.

2. ¿Qué hora es?

Kva viser klokka?

Jobb saman to og to.

  • Elev A peiker på klokkeslettet og spør: "¿Qué hora es?"

  • Elev B svarer på spansk, til dømes: "Son las ocho y diez."

  • Elev A snur kortet og les høgt det som står der. Er det likt det elev B har svart?

  • Gå til neste kort og byt rollene.

Gå gjerne gjennom heile settet to gonger.

Digitale klokkeslett

Det er mogleg å lese digitale klokkeslett slik dei står, men det brukast veldig sjeldan. Vanlegvis seier vi klokkesletta på same måte uansett om det er ei analog eller ei digital klokke. Eit døme: Vi kan seie 14:55 som las catorce horas y cincuenta y cinco minutos (fjorten femtifem), men det er vanlegare å seie las tres menos cinco (fem på tre).

Kan du setje saman klokkesletta med korleis vi seier dei?

3. ¿Cuándo?

Når du skal fortelje om rutinane dine, er det viktig å kunne ord og uttrykk om tid. Gjer gjerne oppgåvene fleire gonger, og prøv å få alt riktig.

4. Una encuesta rapidísima

Lag ei kjapp spørjeundersøking i klassen ved å stille desse fem spørsmåla til fem ulike medelevar. Noter svara du får. Du kan gjerne bruke vedlagt skjema til dette.

  1. ¿Eres una persona o ?

  2. ¿Desayunas por las mañanas?

  3. ¿Cómo vas al instituto?
    (en coche, autobús, tren, bicicleta, patinete eléctrico, o a pie)

  4. ¿Sueles llevar o comprar tu almuerzo?

  5. ¿Los fines de semana te gusta más descansar o hacer muchas actividades?

Når du er ferdig, skriv du eit kort samandrag der du oppsummer kva personen du snakka med sist, sa. Start slik: "X es una persona..." Les samandraget høgt for personen du sit saman med.

CC BY-SA 4.0Skrive av Rebecca Elisabeth Mohr Tovslid.
Sist fagleg oppdatert 14.06.2023