Hopp til innhald
Øving

Ejercicios: La protección del medioambiente

Trabaja ahora con algunos ejercicios relacionados con el texto "La protección del medioambiente".

1. ¿Qué has entendido?

Avgjer om påstandane er sanne eller usanne eller om det ikkje er nemnt i teksten.

2. Preguntas y respuestas

  • Lag tre til fem spørsmål til innhaldet i teksten om miljøvern i kvardagen. Bruk minst tre ulike spørjeord. I tekstboksen finn du ei oversikt over spanske spørjeord.

  • Gå saman i par eller grupper og byt på å stille og svare på spørsmål munnleg.

3. Dar consejos o sugerencias

Når vi vil gi råd eller forslag, kan vi bruke imperativ eller modale hjelpeverb. Imperativ er meir bastant og kan bli oppfatta som litt strengt. Når vi vil mjuke opp språket, kan vi bruke modale hjelpeverb som poder (å kunne), deber (å burde) eller tener que (å måtte). Les meir om modale hjelpeverb i øvingsgrammatikken.

A. El imperativo y los verbos modales

B. ¿Qué podemos hacer para cuidar el medioambiente?

  • Kva råd har du for å ta vare på miljøet? Bruk verb i imperativ og dei modale hjelpeverba tener que, poder eller deber, og skriv tre til fem råd.

  • Ta ein felles gjennomgang der de samlar råd på tavla.

  • Rett opp eventuelle feil, og set om råda munnleg.

4. Une el texto con la foto apropiada

Kva tekst passar til kva bilete?

Synest du det er viktig å ta vare på miljøet? Sjå for deg at du har ein samtale med venninna di, Marina. Fyll ut replikkane dine i dialogen under. Vel om du er einig eller ueinig med Marina, og finn gode argument for meininga di.

Marina: Cuidar el medioambiente es importante, pero yo creo que lo más importante es la libertad. Con tantas restricciones, dentro de poco no vamos a poder hacer nada.

Tú:

Marina: Es que si no podemos volar en avión, ¿a dónde vamos a viajar ahora?

Tú:

Marina: Tampoco entiendo por qué no podemos comprar ropa nueva cada poco tiempo.

Tú:

Marina: Es que al final, me parece que nuestras acciones tienen un impacto muy pequeño sobre el planeta.

Tú:

Marina: No sé, a lo mejor algo de impacto sí que tienen… Pero la verdad es que no sé por dónde empezar.

Tú:

6. ¿Cuándo fue la última vez que...?

Når var sist gong du gjorde noko for å ta vare på miljøet? Øv på å bruke ulike tidsuttrykk og verb i pretérito perfecto simple.

  • Byt på å lese spørsmålet på kortet høgt og setje det om til norsk. Snu kortet for å sjekke omsetjinga.

  • Alle skriv ned når dei sist gjorde det som står på kortet (sjå malen). I boksen "Marcadores temporales" finn de nokre tidsuttrykk.

  • Så les alle opp svara sine. Vinnaren er den som utførte handlinga sist!

  • Hald fram til de har komme gjennom alle korta.

Mal

  1. ¿Cuándo fue la última vez que tomaste el tren o el autobús en vez del coche o el avión? Når var sist gong du tok tog eller buss i staden for bil eller fly?

  2. La última vez que tomé el tren o el autobús en vez del coche o el avión fue el verano pasado. Sist gong eg tok tog eller buss i staden for bil eller fly, var førre sommar.

Marcadores temporales

hace x minutos/horas/días/semanas/meses/años
for x minutt/timar/dagar/veker/månadar/år sidan
esta mañana/tarde
om morgonen (i dag) / i ettermiddag
ayer
i går
anteayer
i forgårs
la semana pasada
i førre veke
el fin de semana pasado
sist helg
el lunes/martes/miércoles/...
på måndag/tysdag/onsdag/...
el lunes pasado
sist måndag
en enero/febrero/marzo/abril/...
i januar/februar/mars/april/...
el [día] de [mes]
den [dato] [månad]
la primavera pasada / el verano/otoño/invierno pasado
sist vår/sommar/haust/vinter
el año pasado
i fjor
CC BY-SA 4.0Skrive av Kristina Victoria Vahl og Mar Marín Valero.
Sist fagleg oppdatert 24.04.2024