Hopp til innhald
Læringssti

Du er no inne i ein læringssti:
Bestemtheit

Bestemt eller ubestemt form?

I denne oppgåva skal du øve deg på om substantivet skal stå i bestemt eller ubestemt form.

Til læraren

Denne oppgåva handlar om bestemtheit og kjend og ukjend informasjon. Elevane bør ha lese fagartikkelen "Bestemtheit" før dei gjer oppgåva.

Dette er tredje trinn i ein læringssti om bestemtheit. Gå til første trinn her: Kva kan du om bestemtheit?

Oppgåve 1. Kva for ein setning er riktig?

Sit i par. Diskuter kva for ein setning som er riktig og svaret. Snu kortet for å finne rett svar og grunngiving. De kan få hint ved å trykke på informasjonsknappen til høgre på kortet.

Oppgåve 2. Dra ordet

Dra substantivet som har rett form til rett boks. Hugs at når substantivet er ukjend informasjon, skal det stå i ubestemt form (ein mann), mens det skal stå i bestemt form når det er kjend informasjon (mannen).

Nokre av alternativa er feil og skal ikkje brukast.

Oppgåve 3. Skriv riktig form av substantivet

Skriv inn riktig form av substantivet i parentes. Viss du ikkje veit kva kjønn substantivet er, får du hjelp viss du ser under oppgåva.

Oppgave 4. Lag ein dialog

  1. Gå saman i par. Lag ein samtale på 8–10 setningar. Målet er at samtalen skal innehalde mange substantiv i både bestemt og ubestemt form. Skriv samtalen ned.

  2. Framfør samtalen framfor klassen. Få klassen til å gi tilbakemelding på om de har brukt bestemtheit rett.

Gå vidare i læringsstien for å lære meir om bestemtheit.

Relatert innhald

CC BY-SA 4.0Skrive av Åsa Abusland.
Sist fagleg oppdatert 15.02.2024