Døme på eksamensoppgåver for frisør, blomar, interiør og eksponeringsdesign
Eksamensoppgåva består gjerne av eit breitt tema som dekker mange av kompetansemåla i naturfag. Saman med oppgåva kan du få ei liste med forsøk eller andre praktiske oppgåver, der du skal velje ei av desse.
Du bruker førebuingstida til å setje deg inn i det temaet du har fått, og det forsøket du har valt.
Gi døme på viktige stoff og materiale i frisør, blomar, interiør og eksponeringsdesign. Vel deg eit stoff eller materiale som du går i djupna på.
Aktuelle punkt
Korleis kan ulike stoff systematiserast i ulike grupper?
Korleis vi kan undersøke eigenskapane til dette stoffet?
kjemisk oppbygging
korleis stoffet reagerer med andre stoff
risikovurdering og handtering
vurdering av stoffet med tanke på berekraft
Ta utgangspunkt i eit yrke og presenter ulike døme på korleis berekraft er viktig i yrket.
Aktuelle punkt
bruk av stoff og materiale
livsløpsanalyse
teknologi
Ta utgangspunkt i eit produkt du vel sjølv, og grei ut om livsløpet til dette produktet.
Aktuelle punkt
- Kva meiner vi med livsløpet til eit produkt?
- Kva livsløpsfasar går produktet gjennom?
- Diskuter korleis dei ulike fasane påverkar berekraftig utvikling med tanke på miljø, økonomi og sosiale forhold.
- Foreslå moglege tiltak som kan gjere produktet meir berekraftig.
Vel eit aktuelt helse- og livsstilsspørsmål som du drøftar, eller ta utgangspunkt i ein av casane i artikkelen Livsstilsvanar hos norske ungdommar.
Presenter det du finn ut.
Tips!
I artikkelen Livsstilen din ligg det eit rekneark som inneheld resultat frå ei stor undersøking om livsstilen til ungdom.
Vel deg ut eitt eller nokre få område som du undersøker nærare. Lag grafiske framstillingar, og presenter det du finn ut.
Aktuelle punkt
- Kva blir meint med helse?
- Kva er livsstil?
- Kva er samanhengen mellom helse og livsstil?
- Kva meiner du kjenneteiknar god helse?
- Kvifor er spørsmålet du har valt, aktuelt?
- Korleis kan du kople spørsmålet til andre kompetansemål i læreplanen?
Framfor deg har du eit utval matvarer (til dømes mjølk, sukker, mjøl, potetmjøl, olivenolje, eple, eggekvite).
Planlegg eit forsøk der du skal undersøke innhaldet av eitt eller fleire næringsstoff i desse matvarene (til dømes påvise stivelse eller protein).
Aktuelle punkt
- Forklar og vis korleis du vil gjennomføre eit slikt forsøk.
- Korleis vil du gå fram for å risikovurdere forsøket?
- Kva gjer du med eventuelt avfall frå forsøket?
Kva blir meint med næringsstoff?
Vel eitt eller fleire næringsstoff. Forklar korleis dei er bygde opp, kva som skjer med dei i kroppen, og kva som kan vere gode kjelder til desse næringsstoffa.
Gjer kort greie for funksjonen til det næringsstoffet / dei næringsstoffa du har valt.
Forklar og vis korleis du kan påvise desse næringsstoffa.
- Kva meiner vi med eit variert kosthald?
- Kva er samanhengen mellom kosthald og helse?
- Kommenter påstanden "Det er ikkje berekraftig å ete kjøtt", eller finn ein annan påstand om kosthald og vurder kor påliteleg han er.
I løpet av skuleåret har du jobba med ei sjølvvald problemstilling. Presenter det du har funne ut, og argumenter for den metoden du valde å bruke.
Aktuelle punkt
- Kvifor valde du denne problemstillinga?
- Kva hypotesar har du jobba med?
- Korleis undersøkte du om hypotesane stemde?
- Kva fann du ut?
- Korleis henger det du har funne ut, saman med andre emne i naturfag og andre fag?
Korleis er det du har funne ut, relevant for utdanningsprogrammet ditt?
Du skal utforske og presentere teknologi knytt til handverk, design og produktutvikling og vurdere han i eit berekraftsperspektiv.
Aktuelle punkt
- Kva er teknologi? Gi døme.
- Korleis blir den aktuelle teknologien brukt i utdanningsprogrammet ditt?
- Kva fordelar gir denne teknologien?
- Vurder kva positiv og negativ innverknad teknologien kan ha på ei berekraftig utvikling.
- Kan teknologien knytast til eitt eller fleire av berekraftsmåla?
Foreslå moglege forbetringar av teknologien.