Hopp til innhald
Øving

Kommunikasjon mellom lærar og elevar

God kommunikasjon mellom lærar og elevar er det beste grunnlaget for læring. Korleis skaper ein god kommunikasjon i klasserommet?
I denne videoen frå 2011 møter du lærar Cecilie Eftedal og forskar Hilde Larsen Damsgaard. Damsgaard har mellom anna forska på kva det vil seie å vere profesjonell som lærar. Ein viktig del av denne profesjonaliteten er evna til å kommunisere godt og tydeleg med elevar. Video: Terranova Media / CC BY-NC-SA 4.0

Oppgåve 1

Kva seier forskaren og læraren?

Mykje har endra seg i skulen sidan denne videoen blei laga, men god kommunikasjon mellom elev og lærar er framleis nøkkelen til god læring.

Sjå videoklippet og svar på spørsmåla.

  1. Korleis beskriv Hilde Larsen Damsgaard lærarrolla? Kva må læraren ta ansvar for i møte med elevar, og kva bør han eller ho ikkje gjere?
  2. Elevar i vidaregåande skule har mange års erfaring med elevrolla. Ein kan derfor knapt kalle dei amatørar, men ordet "profesjonell" høver heller ikkje heilt. Kvifor ikkje?
  3. Hilde Larsen Damsgaard nemner at kommunikasjon er meir enn det vi seier. Kva anna er det vi kommuniserer med?
  4. Er du samd i metodane og tiltaka lærar Cecilie Eftedal bruker for å skape god kommunikasjon og eit godt (sam)arbeidsmiljø i klassen?
  5. Kva for andre metodar og tiltak kan skape god kommunikasjon og godt miljø i klassen?

Oppgåve 2

Reflekter, gjerne saman med ein kollega

  1. Vi snakkar gjerne om overordna, underordna eller likeverdige roller i ein kommunikasjonssituasjon. Til overordna roller er det knytt makt til å bestemme korleis samtalen skal gå føre seg, og ofte òg makt til å ta avgjerder. Korleis vil du karakterisere rollefordelinga mellom lærar og elev? Kven har kva slags rolle, og kvifor?
  2. Skal lærarar og elevar gjere kvarandre gode, er det viktig å vere tydeleg på kva ein forventar av kvarandre.
    1. Nemn tre viktige ting som ein lærar bør forvente av elevane sine.
    2. Nemn tre viktige ting som du forventar av ein lærar.
  3. Bør alle lærarane vere like?
  4. Hilde L. Damsgaard og Cecilie Eftedal nemner at det er viktig at læraren er både fagformidlar og ein vaksenperson som bryr seg om eleven.
    1. Gi døme på kva du synest det er hyggjeleg at læraren veit om ein elev.
    2. Kva slags informasjon om eleven er det nødvendig at læraren får?
    3. Gi døme på spørsmål og tema som det passar best å ta opp med helsesøster, miljøarbeidar, rådgivar, gode venner eller familie.
  5. Kva lærer eleven av å lage vurderingskriterium saman med læraren?