Personifisering i internasjonal nyheitsformidling
Her ser de fem pressebilete som er godt kjende frå internasjonal nyheitsformidling.
Finn ut kva desse sakene handlar om.
Kva for nokre av desse sakene har de høyrt om frå før?
Kva har desse sakene til felles?
Kva effekt oppnår journalisten når saker blir personifiserte med bilete av og historier om barn?
Diskuter etiske sider ved val av dei ulike bileta til pressedekking av saker.
Her er tre nyheitssaker frå Portugal, Tyrkia og Thailand
Dagsavisen (2022): Store deler av Spania og Portugal rammet av langvarig tørke
Dagens Næringsliv (2021): Enorm inflasjon og stort valutafall: Problema tårner seg opp for Erdogan
Khrono (2020): Krise i Thailand – studentledere arrestert
Kva for nokre av desse tre nyheitssakene har de fått med dykk tidlegare?
Kor alvorleg er det som skjer for befolkninga i desse landa?
Blir de engasjerte når de les desse nyheitsoppslaga? Kvifor? Kvifor ikkje?
Lag ei liste over nyheitssaker de har lese eller sett det siste året, som handlar om hendingar i Marokko og Uganda.
Kva nyheitskriterium må vere på plass for at de skal engasjere dykk i nyheiter om hendingar som skjer i afrikanske land?
Les Sven Egil Omdals mediekommentar frå 2018: Gikk journalistene seg vill i grotten?
Beskriv den problemstillinga Omdal tek opp i denne mediekommentaren.
Drøft problemstillinga ut frå det de veit om nyheitskriterium og internasjonal nyheitsformidling.
Relatert innhald
Det er bare å innse det: 12 gutter innestengt i en grotte betyr mer for oss enn 12 000 innestengt i en krig.
Ein journalist må ha kunnskap om kva for hendingar som skal prioriterast og bli til nyheitssaker. Nyheitskriteria beskriv kjenneteikn ved nyheiter.