Oppgave
Din digitale kundesamtale
I denne oppgaven skal du undersøke hvor gode bedriftene er på den digitale kundesamtalen.
- Velg deg ut tre produkter du liker, og oppsøk hjemmesidene for produktene.
- Start med det første produktet, og les produktinformasjonen du finner på hjemmesiden. Formuler noen spørsmål til bedriften ut fra dette.
- Start en digital kundesamtale med bedriften hvor du stiller spørsmålene dine. Forsøk å få til en samtale med en kundebehandler og ikke en praterobot (chatbot).
- Lag en oversikt som viser hvor raskt bedriften svarer, hvor utfyllende svarene er, og hvordan servicenivået i den digitale samtalen er.
- Gjenta dette for de to andre produktene.
- Sammenlign opplevelsene dine for de tre produktene. Hvilken bedrift er best, og hva er det som gjør den best?
- Presenter funnene dine for de andre i klassen, og hør hva de andre har funnet. Diskuter i klassen hva som kjennetegner en god og en dårlig digital kundesamtale. Bruk eksemplene deres.
- Ha en uformell kåring av den beste digitale kundesamtalen.
Relatert innhold
Fagstoff
Digital kundesamtaleVed å bruke digital kommunikasjon er det større sjanse for at en bedrift kan få solgt produkter eller tjenester til kunder.