Hopp til innhold

Serier

Podkast om konflikthåndtering i ulike serviceyrker

Har du opplevd konflikter på jobb? Konflikter kan oppstå mellom kolleger eller involvere kunder. Hvordan synes du en servicemedarbeider bør opptre i en konfliktsituasjon?
To kvinner i konflikt på et kontor. Foto.
Åpne bilde i et nytt vindu

I denne podkasten er programleder Andreas Veie-Rosvoll først i samtale med en fagopplæringsleder i Securitas som snakker om femtrinnsmodellen for konflikthåndtering og deler eksempler på konfliktsituasjoner som en vekter kan oppleve. Deretter snakker programlederen med to servicemedarbeidere som forteller om ulike konfliktsituasjoner som henholdsvis en butikkmedarbeider og en resepsjonsmedarbeider kan oppleve. Temaet for samtalene er konflikthåndtering i ulike serviceyrker.

God lytteopplevelse!

Mann med briller holder et ark med teksten "Serviceyrkene". Fargerike smilefjes omringer hodet til mannen.
Serviceyrkene

Konflikthåndtering i serviceyrker

I podkasten "Konflikthåndtering i ulike serviceyrker" forteller Tom Andersen om hvordan vektere får opplæring i å håndtere konflikter. I opplæringen legger man vekt på hvor viktig det er å være menta...

0:00
-0:00

Nedenfor finner du oppgaver knyttet til podkasten.

Relatert innhold

Når vi har med mennesker å gjøre, kan vi forvente at det oppstår konflikter. Som servicemedarbeider er det nyttig å kunne håndtere en konfliktsituasjon

CC BY-SASkrevet av Elisabeth Thoresen Olseng.
Sist faglig oppdatert 16.11.2021

Læringsressurser

Konflikthåndtering