Hopp til innhold
Egenvurdering

Egenvurdering for emnet målgrupperetting, brukertesting og målinger

Målgrupperetting, brukertesting og målinger er alle gode verktøy for å designe innhold som treffer målgruppa. Målet er å utvikle nytt innhold og forbedre det som allerede er produsert, på en måte som er godt tilpasset publikum og brukeres behov og ønsker.

Sjekk hva du kan

  • Du kan argumentere for hvorfor det er lurt å brukerteste innhold gjennom en utviklingsprosess.

  • Du skaffer deg innsikt om brukernes behov og ønsker underveis i produksjon av medieuttrykk og medietjenester.

  • Du kan bruke analyseverktøy som varmekart, brukertall og toppoppgavemåling for å undersøke bruk av innhold på nett, og du vet hvordan du bruker informasjonen til å forbedre innholdet.

  • Du kan planlegge, gjennomføre og bruke funn fra brukertester og fokusgruppeundersøkelser til å skape og forbedre medieuttrykk.

  • Du kan bruke innsikts- og analysearbeid for å skaffe nødvendig kunnskap om brukernes behov og handlinger for å lage målgrupperettet innhold.

  • Du vet hvordan du kan analysere respons på videoer og gjøre tiltak for å sikre at flere ser mer av en video.

Har du oversikt over begrepene?