Egenvurdering for emnet målgrupperetting, brukertesting og målinger
Du kan argumentere for hvorfor det er lurt å brukerteste innhold gjennom en utviklingsprosess.
Du skaffer deg innsikt om brukernes behov og ønsker underveis i produksjon av medieuttrykk og medietjenester.
Du kan bruke analyseverktøy som varmekart, brukertall og toppoppgavemåling for å undersøke bruk av innhold på nett, og du vet hvordan du bruker informasjonen til å forbedre innholdet.
Du kan planlegge, gjennomføre og bruke funn fra brukertester og fokusgruppeundersøkelser til å skape og forbedre medieuttrykk.
Du kan bruke innsikts- og analysearbeid for å skaffe nødvendig kunnskap om brukernes behov og handlinger for å lage målgrupperettet innhold.
Du vet hvordan du kan analysere respons på videoer og gjøre tiltak for å sikre at flere ser mer av en video.
brukeroppgave
brukertesting
brukervennlig
fokusgruppe
kjerneside
konverteringsgrad
målgruppe
målgrupperetting
pilotepisode
toppoppgavemåling
varmekart