Hopp til innhold

Oppgaver og aktiviteter

Digitale salgsplattformer og service

I denne oppgaven skal du reflektere over og redegjøre for digitale salgsplattformers betydning for service og salg av produkter.
Ung kvinne med hodetelefoner ligger på sofaen og ser på en bærbar datamaskin. I hånden holder hun et kredittkort. Foto.
Åpne bilde i et nytt vindu

Oppgave

  1. Forklar hva som menes med digitale salgsplattformer. Kan du nevne noen kjente digitale salgsplattformer?

  2. Nettsalg kan foregå gjennom flere digitale plattformer. Redegjør for noen digitale salgsplattformer en bedrift kan benytte. Drøft fordeler og ulemper med de ulike digitale salgsplattformene.

  3. Hva mener du kjennetegner god service ved netthandel?

  4. I hvilken grad tror du service er viktig ved netthandel? Begrunn svaret.

  5. Har du noen gang opplevd dårlig service ved kjøp på nettet? Hva skjedde? Det sies at det skal ti gode service-opplevelser til for å veie opp for én dårlig. Hva tenker du om det?

  6. Drøft påstanden: "Service er like viktig på nettet som i fysiske butikker."

CC BY-SASkrevet av Elisabeth Thoresen Olseng.
Sist faglig oppdatert 28.06.2021

Læringsressurser

Digitale salgsplattformer