Hopp til innhold

Oppgaver og aktiviteter

Ticket reisebyrå

I denne oppgaven skal du utforske og vurdere hvordan Ticket reisebyrå bruker ulike salgsplattformer.
Kunde og kundebehandler på et reisebyrå. Foto.
Åpne bilde i et nytt vindu

Oppgaver

  1. Gå inn på nettsiden til Ticket reisebyrå (ticket.no). Hva synes du om brukervennligheten til nettsiden?

  2. Som kunde kan du blant annet besøke Ticket reisebyrå på nett, ringe callsenteret eller kontakte dem på sosiale medier. De har også noen fysiske butikker rundt om i Norge. Hva tror du er den viktigste salgsplattformen til Ticket reisebyrå? Begrunn svaret.

  3. Det er fordeler og ulemper både med å bruke nettsiden og å besøke de fysiske butikkene til Ticket reisebyrå. Sett opp en liste der du skriver ned de fordelene og ulempene du kommer på.

  4. Drøft påstanden: "At Ticket reisebyrå er til stede på flere salgsplattformer, har stor betydning for imaget deres."

  5. Hva mener du kjennetegner god service? Hvorfor er service så viktig, tror du? Begrunn svaret.

  6. Beskriv hvordan du mener en god serviceopplevelse på et reisebyrå kan se ut. Hvordan vil du vurdere betydninga av service for Ticket reisebyrå?

  7. Gjør rede for de ulike typene av service. Kom med konkrete eksempler på hvilke servicetyper som gjelder for Ticket reisebyrå. Ta gjerne utgangspunkt i en ferietur til Mallorca.

Relatert innhold

Det finnes ulike typer service. Vi kan skille mellom materiellservice, systemservice, personlig service og selvservice.

CC BY-SASkrevet av Elisabeth Thoresen Olseng.
Sist faglig oppdatert 30.06.2021

Læringsressurser

Digitale salgsplattformer