Njuike sisdollui
Bargobihttá

Kundemøter på nettsider

Stadig flere kundemøter skjer på nettsiden til bedriftene. Hvilket møte ønsker du at kundene dine skal få med din bedrift?

Oppgave 1

Gå inn på nettsiden til Tripadvisor.

  1. Søk opp hotell i nærområdet ditt. Hva slags omtale har de fått?
  2. Søk opp et hotell du selv har bodd på. Er du enig i omtalen det har fått?
  3. Vurder hvor viktig Tripadvisor er som «ansikt utad» for en bedrift.
  4. Hva tror du er viktig for å få god omtale?

Oppgave 2

Tenk deg at du jobber i en bedrift som ønsker å benytte Facebook til å kommunisere med kundene.

  1. Hvor i organisasjonen mener du denne oppgaven bør ligge? Begrunn svaret.
  2. Hvordan bør organisasjonen legge opp rutinene for at dette skal bli et godt verktøy for dem?

Oppgave 3

Mange butikker har et kundefordelsprogram som del av sin kundeservice.

  1. Forklar hva et kundefordelsprogram er, og gi eksempler på butikker i nærmiljøet som har et slikt tilbud til sine medlemmer.
  2. Innhent opplysninger om en bedrift som tilbyr et kundefordelsprogram. Lag en presentasjon som tar for seg følgende:
    1. kort om bedriften
    2. om kundefordelsprogrammet deres
    3. hva du synes er bra med kundefordelsprogrammet
    4. forslag til utvidelser eller forbedringer