Njuike sisdollui

Bargobihtát ja doaimmat

Ticket reisebyrå

I denne oppgaven skal du utforske og vurdere hvordan Ticket reisebyrå bruker ulike salgsplattformer.
Kunde og kundebehandler på et reisebyrå. Foto.

Oppgaver

  1. Gå inn på nettsiden til Ticket reisebyrå (ticket.no). Hva synes du om brukervennligheten til nettsiden?

  2. Som kunde kan du blant annet besøke Ticket reisebyrå på nett, ringe callsenteret eller kontakte dem på sosiale medier. De har også noen fysiske butikker rundt om i Norge. Hva tror du er den viktigste salgsplattformen til Ticket reisebyrå? Begrunn svaret.

  3. Det er fordeler og ulemper både med å bruke nettsiden og å besøke de fysiske butikkene til Ticket reisebyrå. Sett opp en liste der du skriver ned de fordelene og ulempene du kommer på.

  4. Drøft påstanden: "At Ticket reisebyrå er til stede på flere salgsplattformer, har stor betydning for imaget deres."

  5. Hva mener du kjennetegner god service? Hvorfor er service så viktig, tror du? Begrunn svaret.

  6. Beskriv hvordan du mener en god serviceopplevelse på et reisebyrå kan se ut. Hvordan vil du vurdere betydninga av service for Ticket reisebyrå?

  7. Gjør rede for de ulike typene av service. Kom med konkrete eksempler på hvilke servicetyper som gjelder for Ticket reisebyrå. Ta gjerne utgangspunkt i en ferietur til Mallorca.

Guoskevaš sisdoallu

Det finnes ulike typer service. Vi kan skille mellom materiellservice, systemservice, personlig service og selvservice.

CC BY-SADán lea/leat čállán Elisabeth Thoresen Olseng.
Maŋemusat ođastuvvon 06/30/2021

Oahppanresurssat

Digitale salgsplattformer