Njuike sisdollui

Bargobihtát ja doaimmat

Diskuter youtubere og influensere som markedskommunikasjon

Youtuberne Truls Valsgård og Kim Køste forteller hvordan de tjener penger, og hvordan de merker innhold som er reklame.

Oppgave

Se videoklippet og svar på spørsmålene:

  1. Hvordan kan en youtuber tjene penger?
  2. I hvilken sammenheng blir tostegs-hypotesen nevnt?
  3. Hvordan opplyser youtuberne om at videoen er sponset?
  4. Diskuter youtubere og influensere som virkemidler i markedskommunikasjon.

    • Bruk eksempler.

    • Registrer kildene dere bruker, både faglige kilder og eksempelkildene.

  5. Skriv et notat to og to der dere oppsummerer diskusjonen. Husk på kildeføring.
CC BY-SADán lea/leat čállán Maren Aftret-Sandal ja Albertine Aaberge.
Maŋemusat ođastuvvon 09/19/2017

Oahppanresurssat

Medieaktører og mediesjangre