Njuike sisdollui

Bargobihtát ja doaimmat

Forske på didaktikk

Didaktikk er den delen av pedagogikken som handler om refleksjon over og formulering av formål, mål, innhold og organisering av praksis. I denne oppgaven skal dere utforske didaktikken selv.
Fire glade ungdommer studerer sammen ved et bord. Foto.
Raba gova ođđa siiddus

Jobb sammen i grupper.

  1. Problemstilling. Lag en problemstilling om didaktisk planlegging. Hva er dere nysgjerrig på å få vite mer om, finne ut av, forske på når det gjelder didaktisk planlegging?

  2. Forskningsmetode. Hva må dere gjøre for å finne svar på problemstillingen deres? Hvilken metode vil dere bruke for å finne svaret på problemstillingen? Må dere for eksempel fordype dere i teori, intervjue noen, observere noe?

  3. Analyser og tolk. Når dere har innhentet materiale, må dere analysere og tolke hva materialet forteller dere om problemstillingen.

  4. Presenter funn. Her velger dere om dere vil presentere funnene muntlig eller skriftlig. I presentasjonen går det fint å bruke både bilder, video og lydfiler. Det er fint om det kommer fram hvilken forskningsmetode dere har brukt for å finne svaret på problemstillingen deres.

CC BY-SADán lea/leat čállán Siv Stai.
Maŋemusat ođastuvvon 04/03/2021

Oahppanresurssat

Planlegging – didaktisk metode