Digital markedsføring - Utvikling av digital markedsføring - Kommunikasjon, kunde og arbeidsliv (FD-FBI vg1) - NDLA

Hopp til innhold
Læringssti

Du er nå inne i en læringssti:
Digital markedsføring

Oppgave

Utvikling av digital markedsføring

Universiteter og forskningsmiljøer tok i bruk internett på 80-tallet, og på 90-tallet begynte "alle" å bruke nettet. Siden den gang har internettbruken vært i hurtig vekst, og stadig nye applikasjoner blir tatt i bruk. Vi ser her på når ulike digitale verktøy som brukes i markedsføring ble lansert.

Klarer du å plassere lanseringen av de ulike digitale nyvinningene rett på tidslinjen? Prøv ved å dra dem bort til rett årstall. På noen årstall var det flere verktøy som ble lansert, og du må derfor dra flere verktøy inn i noen av boksene. Det er en vanskelig oppgave, men det er lov å google.

Skrevet av Tone Hadler-Olsen.
Sist faglig oppdatert 07.07.2019