Digital valkamp på sosiale medium
Hensikta med politisk reklame er å påverke haldningar til politiske spørsmål. Kommunikasjonsstrategiar i sosiale medium har vorte ein viktig del av den politiske valkampen i dag. Gjennom personretta og skreddarsydd politisk reklame på sosiale plattformer har politikarane ei unik mogelegheit til å påverke deg og andre førstegongsveljarar.
Jobb i grupper og set dykk inn i eit tildelt eller eit sjølvvalt parti. Undersøk og diskuter følgande: Korleis fører partiet valkamp på sosiale medium?
1. Individuell førebuing til gruppearbeid
a) Set deg inn i kva partiet står for.
Les fagartikkelen "Kva står dei politiske partia for?" og noter deg kva partiet som gruppa di skal undersøke, er oppteke av.
Søk og leit i sosiale medium og finn døme på politisk reklame frå partiet gruppa di skal jobbe med.
b) Noter svar på spørsmåla for kvart av døma du jobbar med:
I kva sosiale mediekanalar finn du den politiske reklamen?
Kva er bodskapen i den politiske reklamen?
Vurder korleis bodskapen heng saman med det partiet står for.
Kva er dei viktigaste verkemidla som blir brukte?
Kven tenker du er målgruppa for reklamen?
2. Arbeid i gruppa
a) Presenter eit eller to døme kvar.
Vel eit eller to døme du presenterer til gruppa di med vekt på
kanal
bodskap og samanheng til partiprogrammet
verkemiddel
målgruppe
b) Samanlikn døma de har funne.
Kva er likskapar og forskjellar?
Kvifor får de ulik politisk reklame?
Kva vil partiet overtyde dykk om?
Korleis vil de samanfatte partiet sin politiske valkamp i sosiale medium?
Diskuter: I kva grad blir de påverka av politisk reklame?
c) Førebu presentasjon til klassen: Kva kjenneteiknar den politiske valkampen til partiet i sosiale medium?
Vel eit eller to døme de presenterer i gruppa.
Samanfatt kva som kjenneteiknar valkampen til partiet i ulike sosiale mediekanalar.
Kva verkemiddel blir brukte?
Kva bodskapar treffer førstegongsveljarar best, tenker de?
3. Presentasjon og diskusjon i klassen
a) Presenter den politiske reklamen til partiet i sosiale medium.
Kvar gruppe held presentasjonen sin.
b) Diskuter spørsmåla, først i gruppa, så i klassen.
Kva politiske reklamar fungerer best?
- Kva trur de påverkar førstegongsveljarane mest? Grunngi svaret.
Diskuter påstanden: Valkampen på sosiale medium fører til eit auka fokus på politikarane som personar, og politiske saker får mindre merksemd.
Pek på positive og negative sider ved politisk reklame i sosiale medium.
Relatert innhald
Formålet med politisk marknadsføring er å bygge eit godt omdømme og å påverke haldningar og åtferd.