Kva er eigentleg fusk?
Litt fusk – er det så farleg, og får det eigentleg så store konsekvensar?
Oppgåve 1. Diskuter i grupper
Veit de kva konsekvensar det får for dykk, viss de blir tekne for fusk på 1) universitetet, 2) ei prøve på skulen de går på, eller 3) eksamenane de skal ta til våren?
Veit de eigentleg kva orda som blir brukte som døme på fusk, betyr? Diskuter omgrepa under, og kom med døme:
juks
plagiat
ikkje tilstrekkeleg kjeldeføring
sjølvplagiat
parafrasering
ureglementert samarbeid
Oppgåve 2. Oppklaring
Les all teksten på sida "Fusk" på nettsidene til Nord universitet. Diskuter deretter dei følgjande spørsmåla:
Forstår de alle døma på fusk som blir beskrivne på sida til Nord universitet?
Har de sjølv nokon gong fuska på nokon av desse måtane?
Oppgåve 3. Kva konsekvensar får fusk?
Les reportasjen "Rekordmange blir tatt for fusking – savner informasjon om konsekvensene" på nrk.no.
Kva konsekvensar fekk fusk, plagiat og manglande kjeldeføring for studentane i reportasjen som blei tekne for fusk?
Kvifor klagar studentane i reportasjen på manglande informasjon?
Kven har ansvaret for at studentane får rett informasjon om fusk?
Kva er det spesielt viktig å tenkje på når de skal ha heimeeksamen på høgare studium?
Gå saman i par. Finn fram til skulereglementet på nettsida til skulen dykkar, og undersøk kva konsekvensar fusk, plagiat og manglande kjeldeføring kan få for dykk som elevar.
Kva blir rekna som fusk på eksamen, og kva konsekvensar vil det få for dei som fuskar? Les på nettsida til Utdanningsdirektoratet, og diskuter om de forstår kva reglar som gjeld for dei ulike faga de har.