Å anerkjenne andre
Gå saman i ei gruppe med tre deltakarar. Lag eit rollespel med ein samtale eller ei hending mellom eit barn og ein barne- og ungdomsarbeidar. Ta gjerne utgangspunkt i ei konkret erfaring som ein av dykk har hatt. Rollespelet har som mål at barne- og ungdomsarbeidaren skal forstå og anerkjenne barnet. Vel roller: barn, barne- og ungdomsarbeidar og medhjelpar/støtte til barne- og ungdomsarbeidaren.
Barnet og barne- og ungdomsarbeidaren gjennomfører rollespelet med vekt på at barne- og ungdomsarbeidaren
verdset barnet
prøver å forstå og stiller opne spørsmål og lyttar
stadfestar opplevingane, kjenslene og tankane til barnet
speglar tankane og kjenslene til barnet
undrar seg og er nysgjerrig utan å vite sikkert
fortel att for å sjekke om det er forstått riktig
bringer inn nye perspektiv og idéar og ser om dei har noko å seie
Barne- og ungdomsarbeidaren kan når som helst under rollespelet stoppe og spørje medhjelparen om støtte og direkte rettleiing.
Barnet fortel om korleis det opplevde å bli møtt med anerkjennande kommunikasjon og kjem gjerne med forslag til forbetring.
Alle i gruppa diskuterer sjølve situasjonen med hovudvekt på
opplevinga til barnet og korleis det er å anerkjenne andre
opplevinga til barne- og ungdomsarbeidaren
Gjenta rollespelet med nye roller til alle har fått prøvd seg som barne- og ungdomsarbeidar.