Ønska og krava til busspassasjerane
Når vi snakkar om transporttenester, skil vi mellom kjerneproduktet (kjernetenesta) og tilleggstenester.
Kjerneproduktet: persontransport
Omgrepet kjerneprodukt siktar til behovet som blir dekt når du kjøper ein busstransport. Kjernetenesta er rett og slett transporten frå A til B: Når du set deg på ein buss, er det for å komme deg ein stad. Du har eit transportbehov som du treng å få dekt.
Tilleggstenester
Tilleggstenester er tenester frå busselskapet som skal gjere passasjerane ekstra nøgde med bestilling av reisa og med sjølve turen. Det er sjåføren, trafikkselskapet, fylkeskommunen og den tekniske avdelinga til selskapet eller leverandøren som saman leverer tilleggstenestene og "den gode opplevinga" eit busselskap gjerne vil tilby passasjerane sine.
Døme på slike tilleggstenester kan vere god sitjekomfort, leselys over kvart sete, billettlaus reise, god informasjon og mjuk køyrestil frå sjåføren.
Passasjerane ønskjer seg mellom anna
avgang og framkomst i samsvar med tidstabell
kort avstand frå haldeplass til reisemål
sitjeplass med tilstrekkjeleg beinplass
reint transportmiddel
mjuk køyring
ein vennleg og høfleg sjåfør
Ved lengre reiser kan passasjerane også rekne andre ting som viktige, til dømes
leselys
regulerbare stolar
toalett
bagasjeoppbevaring
Etter kvart har det også blitt vanleg med ladepunkt for mobil og nettbrett, og med wifi på tur- og ekspressbussar. Alt dette er viktig for at passasjerane skal bli nøgde med transporttenesta.