Digital valkamp - Kva bør politiske parti få vite om deg? - Tverrfaglege tema - NDLA

Hopp til innhald
Læringssti

Du er no inne i ein læringssti:
Digital valkamp

Oppgåve

Kva bør politiske parti få vite om deg?

I ein valkamp blir du utsett for reklame frå dei politiske partia. I sosiale medium er reklame basert på personopplysningane dine, slik at han skal treffe betre. Kvar meiner du grensa går for kva personopplysningar partia skal kunne bruke?

Kva opplysningar bør politiske parti kunne bruke når dei spreier reklame i sosiale medium? På den eine sida er det fint å få reklame som passar spesielt for deg, men på den andre sida bør det vel vere ei grense for kva opplysningar det skal vere lov å bruke?

Avstemming: Kva personopplysningar er det greitt å bruke i politiske kampanjar?

Rydd plass i klasserommet og bestem at den eine sida av klasserommet er "for" og den andre er "mot".

Læraren les opp eitt og eitt punkt på lista under, og elevane røyster ved å gå til "for" eller "mot".

Læraren noterer seg kva fleirtalet meiner i kvart tilfelle.

Forslag til personlege opplysningar de stemmer over

  • der du bur

  • kva du følgjer, liker, deler og kommenterer i sosiale medium

  • kva du handlar på nett

  • religion

  • innhaldet i det du skriv og publiserer i sosiale medium

  • kor gammal du er

  • musikksmak

  • der du er til kvar tid

  • familierelasjonar

  • helseopplysningar

  • aktivitet på treningsappar

  • legning

  • politisk ståstad

  • meiningar som du har uttrykt i sosiale medium

  • sjukdom, psykiske lidingar og død i nær familie

  • kjønnsidentitet

  • inntekta til foreldre / eiga inntekt

Oppsummer på tavla

Del tavla i to ("for" og "mot") og skriv opp dei ulike personlege opplysningane på riktig side ut frå kva fleirtalet i klassen meinte.

  • Diskuter i klassen kva som kjenneteiknar personopplysningar de ikkje synest det er greitt å bruke i politisk marknadsføring.

  • Formuler ein regel om kva slags personlege opplysningar det bør vere forbode å bruke for politiske parti i marknadsføringa si.

Skrive av Eivind Sehested Zakariassen og Albertine Aaberge.
Sist fagleg oppdatert 14.06.2021