Undersøk distribusjonsstrategien til Oda
I denne oppgaven skal dere undersøke distribusjonsstrategien til Oda og vurdere hvordan Oda bruker distribusjon som et konkurransemiddel.
Lytt til podkasten. I podkasten hører dere et intervju med Jon Kåre Stene, medgründer i Kolonial.no – som byttet navn til Oda i 2021. Stene blir betegnet som en av Norges fremste eksperter på distribusjon.
Finn relevant informasjon på nettstedet: oda.no
Oppgave
Forslag til arbeid med oppgavene
Jobb gjerne i par.
Presenter svarene for klassen.
Ha en diskusjon om oppgavene i klassen til slutt.
Undersøk og beskriv distribusjonsstrategien til Oda.
Vurder hvordan Oda bruker distribusjon som et konkurransemiddel.
I april 2021 byttet Kolonial.no navn til Oda. Hva tror dere er årsaken til at bedriften byttet navn?
Drøft følgende påstand: "Matvarehandel på nett er framtida i Norge."
CC BY-SASkrevet av Elisabeth Thoresen Olseng.
Sist faglig oppdatert 21.05.2021