Guidance
Stein, saks, papir
Denne leken utfordrer din hurtighet og reaksjonsevne.
- Legg ut rockeringer eller lignende for å markere et fristed. Området som brukes, kan være en sal, halv håndballbane, innenfor 16-meteren på en fotballbane eller lignende.
- Elevene jogger rundt og avtaler en duell med en medelev, for eksempel ved å nikke til hverandre, peke, få blikkontakt. Duellantene stiller seg med fronten mot hverandre og spiller stein–saks–papir. Stein slår saks, saks slår papir, og papir slår stein.
- Den som taper, skal skynde seg til en ledig rockering og får ett poeng hvis hen klarer det. Hvis den som vinner duellen rekker å ta/touche taperen før hen kommer til rockeringen, får vinneren poenget.
- Den som har fått flest poeng på for eksempel 5 minutter, eller som først får 10 poeng, har vunnet.
- Du kan variere om det er vinner eller taper av duellen som skal løpe til rockeringen.