Skip to content

Tasks and Activites

Markedskommunikasjon for New Smoothie Energy

I denne oppgaven skal du anbefale hvilken eller hvilke kommunikasjonskanaler du ville ha benyttet i markedskommunikasjonen for en tenkt ny bedrift med navnet New Smoothie Energy.
Stort glass med hank som inneholder grønn drikke. I bakgrunnen er det blomster og grønne blader. Foto.
Open image in new window

Tenk deg at du får ansvar for markedskommunikasjonen for en tenkt ny bedrift med navnet New Smoothie Energy.

Virksomheten skal lansere et nytt produkt som følger en trend i tiden med sunn og naturlig mat. Smoothien er en ferdigdrikk laget med bær og spinat, og den er i tillegg tilsatt ekstra vitaminer og proteiner. Smoothien selges i en resirkulert flaske.

New Smoothie Energy mener at smoothien deres har et konkurransefortrinn med det høye innholdet av proteiner og vitaminer. Smoothien passer fint som et mellommåltid og til å nyte etter trening.

Ta i bruk de forutsetningene du mener er nødvendig for å svare på oppgaven.

Oppgave:

  1. Vurder, drøft og anbefal hvilken eller hvilke kommunikasjonskanaler du ville ha benyttet i markedskommunikasjonen for New Smoothie Energy.
  2. Utarbeid forslag til markedskommunikasjon for New Smoothie Energy. Benytt deg gjerne av det anbefalte gratisverktøyet Canva, som har maler for blant annet annonser på sosiale medier, brosjyrer og plakater. Utarbeid gjerne forslag til logo også.
Anbefalt verktøy

Canva

Related content

CC BY-SAWritten by: Elisabeth Thoresen Olseng.
Last revised date 12/10/2020

Learning content

Produksjon av markedskommunikasjon