Markedsfør en musikkfestival
Arbeid i grupper på 3–4 elever.
Definer målgruppa.
Velg kanaler, sjangre og formater for reklameuttrykkene dere vil lage.
Lag en kampanjeplan.
Søk etter bilder og video, og bruk Pinterest til å finne eksempler på markedskommunikasjon av ulike musikkfestivaler og festivaler, både nasjonalt og internasjonalt.
Les også om hvordan profesjonelle reklamebyråer har løst kampanjer.
Related content
En veiledning i hvordan du lager en kampanjeplan for å lansere et produkt.
Velg noen teknikker for idéutvikling, og bli enige om hva som er unikt for festivalen, og om hvilken historie dere skal fortelle.
Related content
I JA-fasen bruker du kreative metoder som får fantasien til å løpe løpsk.
Hvordan kan dialog hjelpe oss i kreative prosesser? Vi følger studenter gjennom et samarbeid, der de skal designe en kniv. De deler erfaringer og gode råd.
Fordel arbeidet med skisser og produksjon av reklameuttrykk mellom dere. Dere kan velge å lage annonser, festivalplakat, video- og lydreklame.
Husk å planlegge arbeidsmengden etter tida dere har satt av til prosjektet.
Vurder kampanjeplanen underveis. Juster den om nødvendig.
Har reklameuttrykkene dere lager, et felles utgangspunkt? Har de samme rammefortelling? Uttrykker de det samme budskapet?
Treffer dere målgruppa?
Vil mottakerne av reklameuttrykkene bli kjent med musikkfestivalen? Vil de ønske å være publikummere, kjøpe billett og få et positivt inntrykk av festivalen?
Hvor gode er dere til å samarbeide med hverandre?