Klima- og CO2-kvoter
MooseAir er et nylig oppstartet flyselskap som skal frakte passasjerer mellom forskjellige destinasjoner i Europa. Flyselskapet er svært bevisst på de konsekvensene flytrafikken har for miljøet, og ønsker å posisjonere seg som et flyselskap med stor miljøsamvittighet. De tenker blant annet at de skal inkludere og synliggjøre CO2-kvoter for hver flybillett som selges.
I tillegg skal de bare bruke materialer som kan resirkuleres i flyinteriør, uniformer og produkter som brukes i drift under flyvningen. MooseAir har investert i nye fly som er bygd i et spesielt lett materiale, og som er svært slanke og strømlinjeformede, og de bruker derfor lite drivstoff.
Oppgave
Sett deg inn i flytrafikkbransjen, og skriv en bakgrunn som gir innsikt i hvordan bransjen opererer, og i hva slags miljøutfordringer de står overfor.
Lag en markedsstrategi for MooseAir der du beskriver hvordan de skal markedsføre seg for å posisjonere seg som det flyselskapet de vil være.
Oppgaven bør inneholde
- en kort oppsummering av problemstillingen og konklusjonen i oppgaven
- innledning og bakgrunnsinformasjon
- diskusjon og argumentasjon
- en markedsstrategi med mål, målgruppevalg og en markedsplan
- en oversikt over hvordan bærekraft- og miljøpåstander kan brukes i markedsføringen i henhold til loven
- en eventuell aktivitetsplan som beskriver markedsaktivitetene i en gitt periode
- en konklusjon
Bruk gjerne skjemaet ovenfor når du løser oppgaven.
Lykke til!