Task
Kundeopplevelser og omdømme
I denne oppgaven skal du analysere en verdikjede og se hvordan arbeid med bærekraft kan virke inn på kundeopplevelser og en bedrifts omdømme.
- Velg en bedrift du har lyst til å undersøke. Det kan være praksisbedriften din eller en annen bedrift du er nysgjerrig på.
- Søk informasjon om bedriften på nettet, og forsøk å finne ut av hvordan bedriften jobber med bærekraft i hele eller deler av verdikjeden.
- Bruk informasjonen du finner, til å se hvordan bedriftens arbeid med bærekraft påvirker kundenes opplevelser og bedriftens omdømme.
- Hva mener du bedriften kan gjøre bedre?
- Lag en presentasjon om bedriften og framfør den for klassen.
- Diskuter i klassen hvordan de ulike bedriftene jobber med bærekraft, og hva som kan svekke eller styrke en bedrifts omdømme blant kundene.
- Bli enige om ti viktige bærekraftspunkter som kan forbedre kundeopplevelsene og styrke omdømmet til en bedrift.
- Bli enige om ti viktige bærekraftspunkter som kan gjøre kundeopplevelsene dårligere og svekke omdømmet til en bedrift.