Hopp til innhald

Fagstoff

Avslutning

Når skal vi avslutte salet? Mange seljarar kvir seg og må nesten "ta sats" for å lukke salet. Ofte endar salssamtalen utan sal fordi prosessen blir lang og lite konkret. Det er betre å vere tydeleg og få "banka" avtalen i tide. Hugs at ein kjøpar forventar å bli seld til!
Ei hand med ei ordstyrarklubbe. Foto.
Opne bilete i eit nytt vindauge

På tide å avslutte salet

Når du og kunden har snakka dykk gjennom argument for og imot produktet og diskutert gode løysingar, er tida komen for å avslutte salet. Mange seljarar synest dette er ubehageleg og kan føle at dei "pressar produktet på kunden". Då er det viktig å hugse på at du som seljar faktisk er der for å selje – og at kunden forventar å bli seld til. I tillegg har jo kunden behov for produktet, så du må tenkje at kunden får det mykje betre med produktet enn utan det.

To skjelett som handhelser. Illustrasjon.
Opne bilete i eit nytt vindauge

Avslutt salet på ein tydeleg måte

Når du skal avslutte eit sal, kan du bruke frasar som:

  • "Då er vi einige om at …"
  • "Då seier vi at …"
  • "Då går vi for …"
  • "Treng du noko meir enn …?"
  • "Er det noko meir eg kan hjelpe deg med?"

Dersom salet dreier seg om konkrete produkt, vil det vere naturleg å skrive ein fysisk ordre. Dersom det er haldningar eller oppfatningar vi vil selje, kan ei oppsummering vere på sin plass.

CC BY-SASkrive av Live Marie Toft Sundbye.
Sist fagleg oppdatert 23.10.2017

Læringsressursar

Salsprosessen